Aistė Venclovienė
Kaip žinote, yra nemažas geometrijos prasikeitimas, tai galima tą laiką išnaudoti geometrijai. Nebūtinai sinus ar kosinus teoremą iš kart griebti mokytis, bet tiesiog grįžti prie planometrijos uždavinių, prisiminti juos. Turbūt nesuklysiu sakydama, kad daugumoje mokyklų, matematikos pamokose dabar geometrija yra silpnoji vieta. Geometrijoje turime žinoti daug taisyklių, teoremų, tai gali būti tikslingas laiko išnaudojimas. Atkreipkite dėmesį kur yra silpnoji vieta: pagrįsk, kad trikampiai lygūs ar panašūs, įrodyk, kad toks trikampis yra status. Toliau galime eiti prie taisyklių: kampai, kryžminiai, gretutiniai ir t.t.. Vaikai neatpažįsta kampų. Taip pat plotų skaičiavimas, mokiniai sunkiai skaičiuoja plotus. Erdvines figūras pakartoti dar kartą. Kaip nubraižyti teisingai stačiakampį gretasienį, tas "nematomas" linijas. Kaip teisingai nubrėžti tą kūgį su elipse, kad brėžiniai būtų gražūs, ne bet kokie. Taip ir piramidę, tetreaedrą. Galima mokinius supažindinti kas yra deltoidas, nereikia dėl jo pergyventi, jis programoje yra tam, kad supažindinti su ja mokinius. Tiesiog galima atrasti kažkokią figūrą, parodyti, kad yra tokia figūra (kaip ir galima oktaedra, deoktraedrą parodyti). Dar priminsiu, kad programa yra rašoma mokytojams, o ne mokiniams. Jeigu mokytojas supranta, kas yra deltoidas, tai jis gali per projektus tai perteikti, pavyzdžiui, per aitvarų gamybą, piešimą aitvarų ar integruotą pamoką. Ir tie deltoidai bus penktokams puikiausiai suprantami. Galima ir neverčiant jų tarti to, galbūt sudėtingai skambančio, žodžio - deltoidai. Arba galima iš kitos pusės, parodyti, kad sudėtingai skambantys žodžiai ar sąvokos yra paprasti objektai iš mūsų aplinkos.