Konfliktų sprendimas klasėje ir jų prevencija konsultacijos | Pedagogas.lt

Konfliktų sprendimas klasėje ir jų prevencija

Lina Žukauskienė
2023-02-22
Mokinys rodo nepagarbą mokytojui, kad visiems kitiems parodytų mokyto menkumą, jį žeminant. Kaip tą pakeisti?
Vaidas Arvasevičius
Nieko nekeiskit, svarbiausia yra nepriimti nepagarbos ir nesimenkinti. Pasidalinsiu savo asmeninę patirtimi, kaip elgdavausi, kai man vaikai rodydavo nepagarbą. Aš jiems pasakydavau, kad jūs galite man rodyti nepagarbą, įžeidinėti, bet jūs neįstengsite manęs įžeisti ar skausmingai sureaguoti į nepagarbą, bet savo elgesiu jūs labai daug pasakysite apie save. Ir tai savotiškai veikdavo vaikus, iškarto susinepatogindavo, nes suprasdavo, kad savo elgesiu jie man parodo kokie jie yra. Ir aš jiems dar pasakydavau, kad žinai, as tave mačiau būtent tokį, bet po to ką tu man pasakei, aš dabar tave pažinau žymiai geriau, ačiū, kad leidai man pažinti tave geriau. Galite jūs šį metodą pabandyti ir pamatyti kaip stipriai tokie žodžiai vaiką nuginkluoja ir parodo koks jūs esate nenugalimas.
Audronė Dailidėnienė
2023-02-23
Gal kartais gali ir mokytojai lengvai ''nusiorinti'', mes juk irgi žmonės.
Vaidas Arvasevičius
Taip, mokytojai gali ''nusiorinti'', bet ''nusiorinkite'' su kolegomis, terapeutais, psichologais, o ne vaikų akivaizdoje. Yra adaptyvus pyktis, kai vaikams galite parodyti savo emocijas, bet jas turite sąmoningai suprasti, kad rodote ir valdyti, bet to nerekomenduočiau daryti.
Daiva Monkevičienė
2023-02-24
Mokinys nuolatos per pamoką kramto gumą, į pastabas nereaguoja arba trumpam sureaguoją gumą užsikišdamas už žando. Kaip turėtų elgtis mokytojas?
Vaidas Arvasevičius
Aš manau, kad kramtoma guma nėra pagarbos ar nepagarbos elementas. Aš nereaguoju į kramtomą gumą, kartais pasitikrinu su vaiku ar jis ją kramto norėdamas su manimi pažaisti dėl kramtomis gumos ar jis tiesiog ją kramto.
Svetlana Korotčenko
2023-02-27
Jei IV klasės mokinys nuolat nori kontroliuoti kitus klasės vaikus, konfliktas neišvengimas, kiti nuolat atsikerta: ko aiškini. Ar tai yra išmokta?
Vaidas Arvasevičius
Taip, tai yra išmokta. Kontrolė yra saugumo jausmas. Šioje vietoje turime stabdyti ne tik vaiką, kad jis ne kontroliuotų. Mes galime atkreipti jo dėmesį, kad jis nesuteikia kitiems vaikams erdvės spręsti, pasirinkti. Tuomet mes mokinam vaiką empatijos, kitiems leisti būti kitoniškiems, o klasiokus galima mokinti kaip galima labiau socialiai, priimtinai brėžti ribas.
Jolita Pošiūnienė
2023-02-28
Kaip elgtis jei į klasę įėjęs mokinys nesisveikina?
Vaidas Arvasevičius
Jei mokinys įėjęs į klasę su jumis nesisveikina, tuomet jūs su juo sveikinkitės, nieko daugiau nekomentuodami. Jis nesisveikina ne dėl to, kad jis nemoka sveikintis ar nežino mandagumo formų. Tai yra kažkas daugiau, jei jūs negalite suprasti kas, ar tai santykis su jumis ar maišto forma, jūs su juo sveikinkitės, kad jis matytų kaip yra pradedama diena. Žinoma, jei įtariat, kad vaikui niekas nėra sakęs, kad reikia sveikintis, tuomet pasakykite vaikui, kad rytais mes sveikinamės ir paaiškinkite kodėl tai darome.
Daiva Bernatavičienė
2023-03-01
Mokinė nuolat ieško konfliktiškų situacijų, yra baimė net prie jos prieiti. Kaip tą baimę nugalėti?
Vaidas Arvasevičius
Nebijokite jokios patirties, patirtis niekaip jūsų nesužeis. Rekomenduočiau kaip tik eiti prie mokinės, klausti ir šitokiu būdu bandyti smalsiai pažinti ją. Jei esate jautrūs žodžiams, tai neikite tada, bet aš jums siūlau drąsos kelią. Žodžiai jūsų nežeidžia, tik jūsų žodynas pasako, kad šis žodis jus baugina, žeidžia, bet tai tik žodžiai. Gal ji taip bando ''nusiorinti'', bet aš siūlau nevengti, o eiti į tą konfliktą su ja, bet ne tam, kad konfliktuoti, o smalsiai pažinti ją.
Laima Tičkuvienė
2023-03-02
Jei susiklosto maksimali situacija ir konfliktas išsivysto beveik į fizinius kontaktus. Kaip pasielgti?
Vaidas Arvasevičius
Nesiimkite atsakomybių kurios yra ne jūsų jėgoms, ieškokite pagalbos. Gal būt jau reikalinga socialinio pedagogo, psichologo pagalba. Jūs kiek galite reguliuokite konfliktą, bet jei matote, kad jis išeina už visų ribų ir jau nebegalite jo sukontroliuoti, brėžkite labai aiškias ribas ir iškarto kviečiatės į pagalbą specialistus. Įvenkite labai gerai savo galimybės.
Alvaidas Bernotas
2023-03-06
V klasės mergaitė labai jautriai reaguoja į patyčias, ginasi kumščiais, keiksmažodžiais. Ką jai patarti?
Vaidas Arvasevičius
Tegul ginasi keiksmažodžiais ar kumščiais, tai geriau nei visiškai nesiginti. Nemokinkite jos kultūringo gynimosi, jai dabar reikia gintis. Yra geras ženklas jei vaikas bent šitais sugeba gintis. Jūs galite prie jos prieiti ir pasakyti, kad matote kaip jai sunku, kad gal nėra smagu, kad ji ginasi keiksmažodžiais ar kumščiais, bet pasakykite, kad jūs ją suprantate. Šitas palaikymas gali mergaitę įpareigoti pagalvoti apie kitus gynimosi variantus. Jūs taip galite tapti jos drauge, nekritikuojant jos būdą gintis, bet suprasdama, kaip jai sunku dabar.
Jolanta Jazbutienė
2023-03-07
Kaip elgtis kai mokinys dažnai apsimeta, kad nesupranta užduoties? Pagalbos neprašo, bet pradeda raudonuoti, dūsauti. Norint suteikti pagalbą dažnai jos nepriima arba elgiasi pagal save.
Vaidas Arvasevičius
Čia aukos vaidmens ir dėmesio reikalavimo ženklai. Kai pradeda dūsauti, raudonuoti, bet pagalbos nepriima, tai taip vaikas jus įtraukia į jo žaidimą. Siūlyčiau į dūsavimus, raudonavimus nereaguoti, pasiūlius pagalbą ir jos atsisakius pasakyti kad tai vaiko valia, bet pagalbos per prievartą nekišti. Galite pasakyti, kad jei pagalbos reikės, gali į jus kreiptis, kad taip vaikas iš aukos vaidmens pereitų į savimi gebantį pasirūpinti asmenį ir žinantį kur gauti pagalbos. Taip pat patyrinėkite savo elgiasi, nes gali jūsų elgesys jį skatinti taip elgtis.