Antanas Jonušas
Aš užvedu diskusiją su vaikais taip: ''ar matėte vakar žinias?'', ''ar matėte kas vakar svarbaus įvyko?''. Kažkas klasėje tikrai žinos ir pasidalins tuo. Ir aš jau būnu ta tema pasiruošęs klausimų. Aptariame tą temą kas įvyko ir tuomet aš jau toliau užduodamas klausimus vaikams vedu diskusiją ta tema. Tik reikia nepamiršti, kad diskusija turi būti pagarbi, negalime vaikų kritikuoti, nes diskusija tuomet gali virsti chaosu. Galime sakyti ''aš su tavo nuomonę nesutinku'' ar ''mano nuomonė kitokia'', bet nepradėti kritikuoti kito žmogaus nuomonės. Integraciją pradėti galima nuo pvz. jums reikšmingo teksto, jį parodant vaikams ir po truputį taip integruoti į pamoką. Pvz. parodyti galite vaikams demokratijos indeksą, jiems labai patinka tyrinėti ir lyginti šalis. Tuomet galima užvesti į diskusiją kodėl Lietuva yra ten, kur yra, ko mūsų šaliai trūkta ir t.t. Taip vaikai pradeda tyrinėti, gilintis ir išsako savo pastebėjimus ir tai virsta diskusija.
Klasės vadovas gali pradėti, kad ir nuo kalendoriaus ir tiesiog paminėti įsimintinas datas, apie jas kalbėtis su vaikais, kur pokalbis virsta į diskusiją.
Taip pat galite mokintis debatų metodu bet kurios pamokos metu ir pačiomis įvairiausiomis temomis.