Vaikai ir informacinės technologijos: nauda, žala ir rekomendacijos ugdymui konsultacijos | Pedagogas.lt

Vaikai ir informacinės technologijos: nauda, žala ir rekomendacijos ugdymui

Gintarė Mačiulienė
2023-04-12
Kiek planšetinių kompiuterių turite grupėje? Ar jūs dalinatės jais? Ar dažnai naudojatės?
Mireta Visockienė
Mūsų įstaiga turi 20 vnt. planšetinių kompiuterių. 10 planšečių turi priešmokyklinio ugdymo grupė ir 10 planšečių dalinasi įstaigos visos grupės. Tikrai ne visada 10 planšečių reikia vienu metu, dažniausiai jos naudojamos pristatant kolegės rodomas programėles. Dažniausiai užtenka 2-3 planšečių grupėje. Jei planšetėse naudojamės programėlėmis, tai viena planšetė dalinama diems vaikams, taip jei išmoksta dalintis, tartis, dirbti karu.
Livija Samuilovaitė
2023-04-13
Kaip dažnai naudojate informacinių technologijų programėles ir kitas idėjas? Ar siejate su einama tema?
Mireta Visockienė
Vieną kartą savaitėje mes turime laiką kada su grupe galime eiti į Steam klasę, kurią turime savo įstaigoje. Programėles deriname prie einamos temos, nenaudojam bet kada ir bet kur. Programėles naudojame tikslingai, kad ugdyti vaikų tam tikrus gebėjimus.
Remigija Stasytienė
2023-04-14
Kiek laiko dažniausiai trunka jūsų veiklos? Kokio ilgio veikla yra labiausiai jums pasiteisinusi?
Mireta Visockienė
Laikas priklauso nuo vaikų amžiaus. Su III metų vaikais veiklai skiriame apie 20-25 min. Su V metų ar priešmokyklinio amžiaus vaikais užsiėmimai trunka apie 40 min.
Renata Skrebutėnienė
2023-04-17
Ar lengva vaikus įtraukti į tokius užsiėmimus ir ar tokios veiklos padeda įsitraukti spec. poreikių turintiems vaikams?
Mireta Visockienė
Vaikus sakyčiau, kad lengva įtraukti į šias veiklas, nes šių laikų vaikų gyvenimas susijęs su technologijomis, jie lengvai jas valdo, jų nori. Žinoma, kartais būna ir nusivylimų, kad jie su planšete negalės daryti tai, ką patys nori, kad jiems reikės su ja kažką kurti, padaryti, papasakoti ką padarė. Spec. poreikių turintys vaikai dalyvauja užsiėmimuose kartu su visa grupe ir paprastai jiems kaip apdovanojimas būna planšetė, tai ji tampa kaip skatinanti priemonė, kuri skatina juos užsiėmimo metu atlikti užduotis, kurių jie nenori atlikti.
Vaida ŽALGIRIENĖ
2023-04-18
Ar yra buvę tokių atgarsių, kad vaikai parsineša idėjų veiklas į namus ir prašo tėvelių parsiųsti, kad galėtų dar kartą panaudoti tas pačias programėles?
Mireta Visockienė
Tėveliai sako, kad vaikai nori. Kartais tėvai klausia kokios ten programėlės būna. Mes dažnai tėvelius kviečiame į užsiėmimus skirtus vaikams ir tėvams. Užsiėmimo metu parodome galimybės robotų kūrimo ir jų naudojimu. Tai gaunasi gera praktika, kada tėvai dalyvauja kartu su vaikais, nes jie taip sužino ką vaikai veikia darželyje. Bet reikia nepamišti, kad tai nėra žaidimas, mes naudojant programėles vaikų ugdymui.