Atnaujintos bendrosios programos: kaip taikysime pradiniame ugdyme? konsultacijos | Pedagogas.lt

Atnaujintos bendrosios programos: kaip taikysime pradiniame ugdyme?

Živilė Valatkienė
2023-09-27
Sukonstruokite uždavinį pirmai klasei, tarkime atimtis iki penkių.
Aurelija Macijauskienė
Aš žiūriu pirmiausia, ko iš manęs tikisi vadovėlis. Nebūkime naivūs, kad pirmokai atėję į mokyklą visiškai nemoka skaičiuoti. Čia svarbu įsivertinti savo klasės lygį, vadinasi ką aš galiu su jais nuveikti. Tai tikėtina, kad pirmos dvi pamokos, skirtos atimčiai bus grynai darbinės, techninių dalykų aiškinimas, o po to galima keliauti į patį atimties proceso aiškinimą. Pavyzdžiui galima suskirstyti vaikus poromis, sutarti kokius subjektus imsime iliustravimui atimties veiksmo, o vėliau reikės paaiškinti klasės draugams, kaip vyko šitas atėmimo procesas, reikės suvokti penketo sandarą. Jei kiekvienai porai pavyko, tai puikus būdas pamatyti kaip jiems sekėsi.
Gitana Jokimaitienė
2023-09-28
Ar galima teigti, kad kompetencijų ugdymas grįstos pamokos tampa daugiau kaip projektai ir vienai temai yra skiriama daugiau laiko?
Aurelija Macijauskienė
Priklausys nuo konteksto. Pradžioje kol įprasime dirbti, tikrai užtruks laiko tiek įgyvendinti procesus, nes vaikai turi susiformuoti įgūdžius. Bet ilgainiui tai taps greičiau ir lengviau įgyvendinama. Nedrįsčiau sakyti, kad tai visą laiką yra tik projektao, tiesiog kartais taip nutinka.
Živilė Valatkienė
2023-09-29
Ar galima teigti, kad kompetencijų ugdymas grįstos pamokos tampa daugiau kaip projektai ir vienai temai skiriama daugiau laiko?
Aurelija Macijauskienė
Viskas priklauso nuo konteksto. Pradžioje, kol įprasime dirbti, tikrai prireiks daugiau laiko įgyvendinti procesus, nes vaikai turi susiformuoti įgūdžius. Ilgainiui tai taps lengviau ir greičiau įgyvendinama, tad nedrįsčiau sakyti, kad tai visą laiką yra tik projektai.