Pasitikėjimu grįstas mokytojo autoritetas: kaip jį kurti? PRADINIO UGDYMO MOKYTOJŲ AKADEMIJA konsultacijos | Pedagogas.lt

Pasitikėjimu grįstas mokytojo autoritetas: kaip jį kurti? PRADINIO UGDYMO MOKYTOJŲ AKADEMIJA

Gintarė Sirusaitė-Riukienė
2023-04-07
Kokius būdus naudojat kuriant pirmam ryšiui su tėvais per tėvų susirinkimą?
Jurgita Taustikienė
Ryšį su tėvais pradedu kurti nuo rugsėjo 1-osios, kai į klasę sueina vaikai su tėvais. Kiekvienam vaikui išdalinu storus popieriaus lapus, kurių viena pusė tuščia, o kita padalinta į IV dalis. Tuščioje pusėje kiekvienas tėvelis lape padeda vaiko delną ir jį apibrėžia pieštuku. Šalimais užrašo vaiko vardą. Kitoje pusėje (kur padalinta į IV dalis) tėvai kartu su vaiku užrašo žodžius kurie jiems labiausiai įsiminė pirmo susitikimo metu. Kitą dieną atvykus vaikams į mokyklą jiems išdalinu šiuos lapus. Lape likę III laisvos dalys. Vienoje dalyje vaikai surašo kokias žino raides ir skaičius. Kitoje dalyje parašo kokius žino žodžiu. III dalyje nupiešia savo šeimą. Kai vyksta klasės tėvų susirinkimas, tėvams paduodu lapus su nupieštas vaiko delnas. Tėvai užrašo datą, metus ir parašo savo siekius, ko jie tikėjosi pirmomis savaitėmis, ką jie pamatė ir ko jie būtent laukia IV klasėje. Taip pat kiekvienai šeimai I klasėje duodu užduotį, sukurti raktą ir ant jo užrašyti kartu su vaiku linkėjimus. I klasėje kiekvienam vaikui sukuriu segtuvą į kurį įdedu jo pirmą piešinį, raktas, delno piešinį, lietuvių k., matematikos pirmuosius sąsiuvinius ir juos tėvams padovanoju IV klasėje.
Rūta Paulauskienė
2023-04-12
Kaip sprendžiate tarp vaikų kylančius konfliktus?
Jurgita Taustikienė
Mano klasėje konfliktų nebūna, nuo I klasės vaikus mokinu apie tai kas yra melas, skundimas, pasakymas. Išmokinu vaikus tą atskirti ir, kad skundimas yra negalimas, kad vaikai gali ateiti pasakyti kas jį nuskriaudė, bet neskūsti kito vaiko. Taip pat turime klasėje lentelės, kuriose vaikai žymi tai ką jie pastebi: kas nuliūdo, pravirko ir t.t
Neringa Dudovičienė
2023-04-13
Kokiais metodais motyvuojate vaikus kurie dažnai neklauso?
Jurgita Taustikienė
Pirmoje klasėje turėjome dėžutę, joje buvo lapas su prikabintais žodžiais kurie užrašyti ant obuoliukų. Jei tu pajautei dienos metu, kad kažką įskaudinai ar nuliūdinai ar kažką negero padarei., tai prie kiekvieno obuoliuko būdavo surašyti vaikų vardai ir tokios eilutės. Būdavo geros dėžutės ir blogos. Tuomet nuskini tą obuoliuką ir įdedi į vieną arba į kitą dėžutę. Dienos pabaigoje mes tuos obuoliukus skaitydavome ir garsiai aptardavome. Bet mūsų įstaigoje bandomos problemos spręsti čia ir dabar, kad nebūtų taip, kad iš už klasės ribų išsineši blogas emocijas, pykčius.
Virginija Steponavičienė
2023-04-18
Kaip vertinate dailės ir technologijų pamokų darbus? Kokį lygį vedate?
Jurgita Taustikienė
Vertinu pagal tris laiptelius: I laiptelis. Vaikai kurie darbą atliko iki galo: iškirpo, suklijavo, apipavidalino, pristatė savo darbelį. II laiptelis. Vaikai kuriems kažko tai trūko. Gal kažko nesuspėjo, nepavyko. III laiptelis. Tie vaikai kurie lėčiau, silpniau daro, negeba susikoncentruoti.
Larisa Danulewicz
2023-04-19
Minėjote, kad žymitės lentelėje vaikai pastebėjimus: kas negero, kam liūdna ir t.t
Jurgita Taustikienė
Šios lentelės apibendrinimas yra vaikų darbas. Kas dvi savaites darome II žingsnio pamokas. Pats vaikas, kuris tą dieną budi, išsirenka sau 5 žmones į komandą ir skaito tuos klausimus, bando atsakyti, kaip galėtumėme išspręsti kilusias problemas bendromis jėgomis.
Skinkytė Miglė
2023-04-20
Kaip bendraujate su agresyviais ir konfliktiškais tėvais?
Jurgita Taustikienė
Tokių tėvų aš savo klasėje neturiu. Mokinių turėjau visokių, bet niekada neturėjau agresyvių ar konfliktiškų tėvų. Jei tokių atsirastų, mes tai bandytumėme išspręsti. Turime klasės komitetą, bendruomenę, o jei nepavyktų kažkas, tuomet kreiptumėmės į mokyklos administraciją.