Problemų sprendimo ir sprendimų priėmimo įgūdžių lavinimas | Pedagogas.lt

Problemų sprendimo ir sprendimų priėmimo įgūdžių lavinimas

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

Prezentacija

1/14

00:01:36

Įžanga

2/14

00:02:31

Įvykis – interpretacija – reakcija

3/14

00:01:30

Suaugusių vaikų mintys

00:03:32

Užduotis „Nerami naktis“

00:00:41

Analizė

00:01:39

Aptarimas

00:00:49

Išvada

00:00:22

Kas yra problema?

4/14

00:00:37

Problemų sprendimo žingsniai

00:00:56

Pirmas žingsnis: tinkamai nustatyti problemą

5/14

00:00:10

Užduotis: Situacijų pavyzdžiai

00:01:27

Aptarimas

00:01:18

Apibendrinimas

00:00:32

Antras žingsnis: sustok ir apgalvok

6/14

00:00:40

Priežastys, trukdančios spręsti problemas

00:00:55

Ką reiškia „impulsyvumas“?

00:00:32

Situacijos: Stengėsi būti geri

00:01:04

Aptarimas

00:00:26

Situacijos: Prastas pasirinkimas

00:00:29

Jausmai ir mąstymas

00:00:38

Kas ten nupiešta?

00:00:30

Aptarimas

00:00:25

Kitokių sprendimų nematymas

00:00:32

Užduotis

00:00:19

Polinkis ieškoti patvirtinimo

00:00:30

Proto nuostata. Užduotis: ąsočiai

00:00:41

Aptarimas ir išvada

00:01:39

Kaip išvengti klaidų? Kalbėjimasis su savimi

00:01:25

Sustok, planuok, veik

00:02:09

Dalies reziumė

00:01:18

Trečias žingsnis: informacijos kaupimas ir alternatyvų iškėlimas

7/14

00:02:34

Informacijos kaupimui yra svarbu

00:00:18

Minčių lietaus taisyklės

00:00:36

„ARBA“ metodas

00:00:41

Situacija: Draugai nesiklauso Vaido

00:01:03

„ARBA“ metodas

00:00:33

Sprendimo priėmimas

00:00:37

Žvilgsnis iš šono

00:00:51

Ketvirtas žingsnis: alternatyvų svarstymas ir pasekmių numatymas

8/14

00:00:10

Sprendimo pasekmės

00:00:31

Užduotis „Kas būtų, jeigu...“

00:00:17

Naudos ir kainos santykis

00:02:03

Situacija: Patyčios

00:00:55

Apgalvok sprendimų pasekmes

00:02:40

Bendradarbiavimas pagal žaidimų teoriją

00:01:34

Išvada

00:00:50

Penktas žingsnis: planavimas

9/14

00:00:10

Veiksmų planavimas

00:01:31

Tikslas ir uždaviniai tikslui pasiekti

00:01:24

Šeštas žingsnis: realizavimas

10/14

00:00:10

Pagalbos sau būdai

00:00:42

Primink sau, kaip turi elgtis

00:00:43

Situacija: Netvarkingas Vaidos kambarys

00:01:45

Situacija: Rimas supyksta

00:03:05

Mokykis elgtis teisingai

00:00:35

Įsivaizduok kitokią pabaigą

00:03:11

Situacija: Linos skubėjimas

00:00:48

Treniruokis vaidindamas

00:01:25

Papasakok sau, ką ketini daryti

00:01:09

Situacija: Tomas nežino, ką kalbėti su draugais

00:01:18

Dalies reziumė

00:01:50

Ko reikia mūsų vaikams?

11/14

00:00:10

Mokant vaikus spręsti problemas

00:00:52

Būti elgesio modeliu kritinėse situacijose

00:01:17

Kurti teigiamą požiūrį

00:00:29

Įsitraukti į vaikų problemų sprendimą tiek, kiek reikia

00:00:40

Sukurti palaikymo aplinką

00:02:19

Klaidos, kurias daro tėvai

00:04:31

Mokymo santrauka

12/14

00:01:49

Testas

13/14

00:00:00

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

14/14

Visi anksčiau ar vėliau susiduriame su įvairiomis problemomis. Tuomet turime apgalvoti įvairius jos sprendimo būdus ir priimti sprendimą, ką darysime ir sakysime. Kartais mūsų sprendimai būna teisingi, tačiau pasitaiko, kad nusprendžiame klaidingai. Klaidos yra neišvengiamos, tačiau kai kurie žmonės spręsdami problemas ir priimdami sprendimus klysta dažniau už kitus. Kaip jiems tai pavyksta?

Peržiūrėjus mokymą sugebėsite identifikuoti kas yra tikroji problema, įsivardinti alternatyvius būdus problemos sprendimui, planuoti problemos sprendimo žingsnius ir sprendimo įgyvendinimą, numatant galimas pasekmes. 

Nagrinėjami klausimai:

  • Kas yra tikroji problema?
  • Kokie yra problemų sprendimo žingsniai?
  • Kokios priežastys, trukdo spręsti problemas? Kaip jas įveikti?
  • Kokie praktiškai pritaikomi būdai naudojami problemų sprendimui? Kaip išvengti klaidų?
  • Kaip paskatinti vaiką spręsti kylančias problemas?

 

 

Lektoriai

Jūratė Švaplėnienė

Jūratė Švaplėnienė

Ugdymo įstaigų psichologė, privati lektoriaus, psichoterapinė veikla.

Atsiliepimai