Skaitmeninis raštingumas mokytojams: saugumas, skaitmeninis mokymas ir mokymasis, skaitmeninio raštingumo problemų sprendimas (49 val., 213003339) | Pedagogas.lt

Skaitmeninis raštingumas mokytojams: saugumas, skaitmeninis mokymas ir mokymasis, skaitmeninio raštingumo problemų sprendimas (49 val., 213003339)

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

1 MODULIS: SAUGUMAS INTERNETE IR SKAITMENINĖJE ERDVĖJE

1/46

00:00:03

Asmens duomenų apsauga ir kibernetinis saugumas.

2/46

00:00:39

Įžanga

3/46

00:00:30

Asmens teisės į privatumą turinio elementai

00:13:29

Kas laikoma asmens duomenimis?

00:06:04

Kada galima tvarkyti asmens duomenis?

00:17:23

Socialiniai tinklai

00:07:41

Amens duomenų apsauga mokykloje. Ką svarbu žinoti?

00:08:46

Nuotolinio mokymosi organizavimo ir vykdymo proceso žingsniai

00:05:31

Kibernetinis saugumas

00:01:35

Kaip užtikrinti kibernetinį saugumą?

00:01:26

Socialinė inžinierija

00:04:41

Kaip veikia socialinė inžinerija?

00:06:06

Kaip susikurti saugų slaptažodį?

00:04:23

Kelių žingsnių autentifikavimas

00:01:26

Patyčios el. erdvėje

00:07:05

Tapatybės vagystė el. erdvėje

00:02:02

Prevencijos patyčioms ir tapatybės vagystėms el. erdvėje

00:02:03

Mokymo santrauka

4/46

00:00:56

Asmens duomenų apsauga praktiniai patarimai

5/46

00:00:03

Slapukai

00:05:01

Naudinga žinoti

00:01:33

Google paskyra. Duomenys ir suasmeninimas

00:12:14

Google paskyra. Sauga

00:11:44

Ekrano užrakinimas

00:02:04

Išlikite budrūs

00:00:48

Programinės ir aparatinės įrangos apsauga

6/46

00:00:03

Rizika ir grėsmės kylančios internete

00:02:38

Kenkėjiškos programos

00:01:44

Šnipinėjimo programos

00:04:46

Apsauga nuo šnipinėjimo programų

00:11:59

Įrankiai pasitikrinti saugumui

00:02:09

Kompiuteriniai virusai

00:01:53

Dažniausiai sutinkami virusai

00:02:29

Apsaugos programos

00:04:31

Kiek saugus Jūsų slaptažodis?

00:00:30

Patikrinkite savo slaptažodžio stiprumą

00:01:58

Antivirusinės programos atsisiuntimas

00:14:35

Apsauginių užkardų įjungimas

00:01:13

Viešojo ir privataus tinklo funkcija

00:02:23

Kaip bendrauti su pradinių klasių mokiniais apie saugumą?

7/46

00:02:11

Grėsmių internete klasifikacija

00:03:28

Grėsmių prevencijai svarbiausia pokalbiai su vaikais

00:00:45

Pamoka pradinukams apie saugumą

00:01:28

Klausimai vaikams – pradžia diskusijai apie saugumą internete

00:05:27

Kas yra internetas ir ar jame vaikas jaučiasi saugus

00:10:04

Kas yra žalingas turinys

00:09:46

Neteisėtas turinys Lietuvoje

00:01:50

Žalingas turinys Lietuvoje

00:00:29

Interneto karštosios linijos „Švarus internetas“ pristatymas

00:04:24

Kur ir kaip bendraujama internete

00:08:24

Ką daryti susidūrus su patyčiomis?

00:02:44

Asmeniniai duomenys. Nuotraukų skelbimas internete

00:06:04

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

8/46

Mokymo santrauka

9/46

00:01:34

Sveikatos ir aplinkos saugojimas

10/46

00:00:03

Darbo kompiuteriu sauga

00:04:05

Kaip saugoti sveikatą dirbant kompiuteriu?

00:10:27

Kaip darbas kopiuteriu prisideda prie aplinkos išsaugojimo?

00:04:28

2 MODULIS: Skaitmeninis mokymas ir mokymasis

11/46

00:00:05

Kaip ieškoti patikimos informacijos internete ir ugdyti kritinį mąstymą ?

12/46

00:04:34

Įžanga

13/46

00:01:26

Kas yra „melagienos“?

14/46

00:00:34

Istorija

00:04:13

Sąvokos

00:01:43

Tikslas

00:04:31

Kokią visuomenės dalį „melagienos“ paveikia labiausiai?

00:02:56

Veikimo/plitimo būdai

00:07:22

Dalies reziumė

00:01:19

Propagandos technikos ir bruožai

15/46

00:00:39

Juodoji, pilkoji ir baltoji propaganda

00:02:24

Pirmoji technika – „etikečių klijavimas“

00:01:07

Antroji technika – „blizgantys apibendrinimai“

00:01:10

Trečioji technika - „perkėlimas“

00:00:33

Ketvirtoji techinika – „ekspertų rekomendacijos“

00:01:56

Penktoji technika – „tautos vardu“

00:01:17

Šeštoji technika – „bandos jausmo“

00:00:43

Septintoji technika – „faktų parinkimas“

00:00:48

Dalies reziumė

00:01:20

Šaltinių atranka

16/46

00:01:42

Kaip suprasti ar šaltinis patikimas?

00:07:31

Informacijos patikimumas

00:06:24

Dalies reziumė

00:00:48

Pavyzdžiai viešojoje erdvėje

17/46

00:00:20

Pandemija

00:05:56

Deep fake

00:03:03

Kariuomenės tema

00:03:17

Istorija

00:03:37

Dalies reziumė

00:01:30

Kaip kovoti su netikromis naujienomis?

18/46

00:00:33

Švietimas ir edukacija

00:03:30

Kaip tai pritaikyti pamokose?

19/46

00:00:45

Temos įtraukimas į turinį

00:04:58

Šiuolaikiškos turinio pateikimo formos ir pavyzdžiai

00:04:00

Praktiniai patarimai

00:02:52

5 pagrindiniai žingsniai

00:01:34

Praktiniai pavyzdžiai: kur ieškoti patikimos informacijos internete?

20/46

00:20:17

HP5 – mokymosi objektams kurti

21/46

00:00:03

H5P paskirtis ir galimybės

00:11:46

HP5 mokymosi objektų kūrimas

00:10:09

H5P užduočių įterpimas

00:03:28

Book creator - interaktyvių skaitmeninių knygų kūrimo programa

22/46

00:00:03

Book Creator programa ir vartotojo sukūrimas

00:01:55

Book creator darbo įrankiai.

00:09:13

Kaip įterpti vaizdinę ir tekstinę užduotį mokiniams?

00:02:15

Kaip bendrinti užduotis mokiniams?

00:02:40

Kaip pateikti komentarus ir vertinimus mokiniams?

00:03:40

Piešimo galimybės knygoje.

00:00:39

Sukurtos knygos peržiūra ir redagavimas.

00:01:38

Sukurtos knygos viešinimas

00:00:39

EdrawMax-minčių žemėlapio kūrimas

23/46

00:00:03

EdrawMax programos paskirtis ir įdiegimas

00:02:12

EdrawMax. Įrankiai ir šablonai

00:04:44

Mokomajam dalykui skirtų minčių žemėlapių kūrimas

00:02:58

Eclipse Corssword - interaktyvaus kryžiažodžio kūrimas

24/46

00:00:03

Eclipse Crossword Programos paskirtis ir galimybės

00:03:11

Eclipse Crossword programos įdiegimas

00:01:11

Kryžiažodžio kūrimas Eclipse Crossword programa

00:06:49

Kryžiažodžio išsaugojimas ir dalijimasis

00:05:28

TedEd platformos panaudojimas vertinimui

25/46

00:00:03

TedEd naudotojo sukūrimas, programos teikiamos galimybės

00:04:40

TedEd pamokos, paremtos vaizdo medžiaga sukūrimas ir dalijimasis su mokiniais

00:09:01

Quizalize programos panaudojimas vertinimui

26/46

00:00:03

Quizalize programa ir jos paskirtis. Vartotojo sukūrimas

00:02:53

Klasių kūrimas Quzalize programoje bei mokinių priskyrimas klasei.

00:04:52

Užduočių kūrimas Quzalize programoje

00:04:17

Užduočių redagavimas ir priskyrimas klasei

00:05:31

Užduoties peržiūra mokinio aplinkoje

00:02:55

Užduoties paskyrimo mokiniams būdai

00:02:37

Užduočių diferencijavimas skirtingų gebėjimų mokiniams

00:03:02

Mokinių pasiekimų peržiūra ir analizė

00:04:29

Kitų autorių sukurtų testų pritaikymas savo klasei

00:01:53

Mentimeter įrankio panaudojimas vertinimui

27/46

00:00:03

Registracija

00:02:13

Naudotojo paskyra ir galimybės

00:01:54

Interaktyvaus pristatymo rengimas: temos, turinys, pritaikymas

00:08:55

Interaktyvaus pristatymo pateikimas klasei

00:07:31

Ką mato bei kaip Mentimeter parengtoje pamokoje dalyvauja mokiniai

00:05:21

Google Classroom platforma

28/46

00:00:03

Kas yra Google Classroom?

00:03:36

Kaip sukurti Google Classroom?

00:05:46

Kaip įtraukti mokinius į Google Classroom?

00:02:24

Kaip sukurti temas?

00:02:07

Kaip įkelti užduotis?

00:05:57

Kaip įkelti medžiagą?

00:02:07

Kaip įvertinti ir grąžinti rezultatą?

00:04:21

Kaip išsiųsti pasirinktiems mokiniams el.laišką, naudojant Google Classroom?

00:01:15

Kaip pašalinti mokinius iš Google Classroom?

00:00:37

Kaip sukurti dalyko kopiją?

00:01:34

3 MODULIS: Skaitmeninio raštingumo problemų sprendimas

29/46

00:00:17

Techninių problemų sprendimas

30/46

00:00:34

Kaip vadinti visas fizines kompiuterio dalis? Pagrindinės sąvokos

00:08:51

Kaip diagnozuoti jūsų kompiuterio problemą?

00:04:34

Ką daryti kai neįsijungia kompiuteris?

00:04:01

Ką daryti kai neveikia klaviatūra?

00:05:15

Ką daryti kai neveikia spausdintuvas?

00:01:53

Ką daryti kai neveikia USB jungtis?

00:02:21

Ką daryti kai neveikia internetas?

00:01:36

Kaip išjungti pakibusią programą, neperkraunant kompiuterio?

00:01:18

Patarimai kaip paspartinti jūsų kompiuterio darbą

00:05:43

Skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimas

31/46

00:00:05

Skaitmeninių komptencijų įsivertinimas

32/46

00:11:16

Bendradarbiavimo internete įgūdžių barometras

00:06:47

Pasitikrinkite IT žinias

00:07:21

Kritinio mąstymo indekso testas

00:03:01

MENTEP pristatymas

00:08:15

MENTEP registracija

00:09:05

MENTEP įrankio naudojimas skaitmeninių kompetencijų įsivertinimui

00:08:31

Švietimo įstaigų įsivertinimo priemonės

33/46

00:00:05

Selfi mokykloms

00:09:15

Saugios E erdvės ženklelis

00:10:42

DigCompEdu testas

00:07:48

Profesinis tobulėjimas

34/46

00:00:05

Įvadas

00:12:22

„Pedagogas.lt“ mokymai

00:05:37

„Draugiškas internetas“ mokymai

00:05:57

„eTwinning“ programa

00:08:23

STEM mokyklos ženklelis

00:11:37

Europos mokyklų tinklo akademija

00:10:29

Prisijungimas prie EMTA mokymo

00:12:13

Poreikių ir technologinių sprendimų nustatymas

35/46

00:00:05

Skaitmeninių priemonių pasirinkimas

00:05:14

Interaktyvių technologijų pasirinkimas

00:10:53

Lektorės prisistatymas

36/46

00:01:30

Įvadas apie programą

37/46

00:03:28

Classroomscreen

38/46

00:00:03

Kas yra Classroomscreen?

00:03:18

Kaip susikurti nemokamą mokytojo paskyrą?

00:01:24

Kaip panaudoti Classroomscreen nuotoliniam ugdymui?

00:03:23

Kaip susikurti naują darbalaukį?

00:02:22

Kaip personalizuoti darbalaukį?

00:03:51

Valdiklių valdymas

39/46

00:05:27

Kaip pasirinkti foną?

00:03:46

Kaip nusistatyti „Pasirinkite vardą“ valdiklį?

00:05:20

Kaip nustatyti „Kauliukų“ valdiklį?

00:01:22

Kaip naudoti „Garso lygis“ valdiklį?

00:02:18

Kam naudoti „Žiniasklaida“ valdiklį?

00:04:16

Kaip susikurti greitąjį QR kodą?

00:03:13

Kaip išnaudoti „Piešimas“ valdiklį?

00:03:34

Kaip naudojamas „Teksto rašymas“ valdiklis?

00:02:39

Kaip įjungti „Darbo simboliai“ valdiklį?

00:01:06

Kada naudingas valdiklis „Šviesoforas“?

00:01:44

Kaip nustatyti valdiklį „Laikmatis“?

00:02:09

Kaip nustatyti chronometrą?

00:01:05

Kaip koreguoti laikrodžio parametrus?

00:01:03

Kaip koreguoti kalendoriaus parametrus?

00:00:43

Apklausų kūrimas

40/46

00:00:55

Kokie yra 3 skirtingi klausimų tipai?

00:06:42

Kaip išsisaugoti apklausos rezultatus?

00:01:54

Grupių sudarymas

41/46

00:00:49

Kaip susikurti sąrašą?

00:00:53

Kaip sudaryti grupes ir suskirstyti mokinius?

00:00:57

Kaip pergrupuoti mokinius?

00:00:39

Kaip „prisegti“ mokinius?

00:01:40

Kaip „išskirti“ mokinius?

00:02:11

Kaip užvadinti grupes?

00:01:07

Modulio reziume

00:02:56

QR kodai

42/46

00:00:03

Kas yra QR kodas?

00:02:37

Kur ir kaip naudojami QR kodai ugdyme(si)?

00:04:54

Kokios yra QR kodų generavimo programos?

00:01:19

Su kokiomis programomis galima nuskaityti QR kodus?

00:02:25

Kaip nusistatyti lietuvių kalbą programoje https://free-qr.com

00:00:48

Kokią informaciją galima užkoduoti?

00:02:35

Kaip keisti QR kodo spalvas, dydį, kokybę?

00:04:03

Kaip išsisaugoti QR kodą?

00:01:08

Wordart

43/46

00:00:02

Wordart- kas tai? Kokie yra pagrindiniai programos įrankiai?

00:04:09

Kaip pradėti kurti žodžių debesį ir jį pavadinti?

00:01:17

Kaip suvesti/importuoti reikiamus žodžius/tesktą?

00:02:17

Kaip pakeisti žodžių debesies formą?

00:02:59

Kaip pakeisti teksto šriftus?

00:02:37

Kaip parinkti teksto išdėstymą?

00:03:22

Kaip stilizuoti žodžių debesį?

00:02:30

Kaip parsisiųsti žodžių debesį?

00:00:46

Kaip panaudoti emociukus?

00:03:04

Plickers

44/46

00:00:03

Kas tai- plickers?

00:02:09

Kaip užsiregistruoti nemokamai versijai?

00:01:13

Kaip susikurti klases ir suvesti mokinius?

00:05:27

Kaip sukurti klausimus ir turinį?

00:03:22

Kaip koreguoti sukurtą informaciją?

00:03:01

Kaip susikurti klausimų rinkinius ir priskirti jiems klausimus?

00:02:56

Iš kur gauti plickers korteles?

00:03:22

Kaip parsisiųsti plickers programėlę?

00:00:49

Kaip plickers naudoti klasėje?

45/46

00:00:02

Kaip prisijumgti į programėlę plickers?

00:00:54

Kaip pradėti plickers apklausą?

00:01:23

Kaip skanuoti mokinių atsakymus?

00:02:16

Kaip pamatyti pateiktus mokinių atsakymus?

00:03:15

Kaip susirasti kortelių ir priskirtų mokinių sąrašus?

00:02:00

Testas

46/46

00:00:00

Nuolatinė švietimo ir informacinių technologijų pažanga mokymo procese skatina vis dažniau naudoti skaitmenines priemones ir pasitelkti išteklius esančius skaitmeninėje erdvėje. Ši mokymų programa padės įgyti būtinų žinių ir praktinių įgūdžių šiose skaitmeninio raštingumo kompetencijų srityse: skaitmeninis mokymas ir mokymasis, saugumas, skaitmeninio raštingumo problemų sprendimas.

Ši skaitmeninio raštingumo mokymų programa parengta taip, kad atitiktų LR ŠMM ministro 2007 m. kovo 29 d. įsakymą Nr. ISAK-555 bei Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. birželio 25 d. įsakymą Nr. V-598 redakcija „Reikalavimai mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų skaitmeninio raštingumo programoms“. 

Pedagogams programa gali būti finansuojama iš Švietimo mokslo ir sporto ministerijos mokymo lėšų skirtų skaitmeninio ugdymo plėtrai (Įsakymas Nr.1532, 2020 spalio 9 d.)- mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimui (PKT).

Programa akredituota ir registruota Neformalaus švietimo programų registre. Aikos programos kodas 213003339.

Didesnėms pedagogų grupėms taikomi atidėti/išskaidyti mokėjimai. Dėl to susisiekite [email protected]

Ši programa skirta visų mokomųjų dalykų mokytojams, kurie nori tobulinti skaitmeninio raštingumo kompetenciją.

PROGRAMOS METU ĮGYSITE ŠIŲ ŽINIŲ IR GEBĖJIMŲ:

  • Gebėsite naudotis skirtingomis skaitmeninėmis mokymo ir mokymosi  platformomis.
  • Gebėsite kurti interaktyvų ir įtraukianti skaitmeninio mokymo ir mokymosi turinį.
  • Gebėsite naudoti skaitmenines vertinimo priemones mokinių pasiekimų stebėsenai.
  • Žinosite kaip apsaugoti savo įrenginius nuo kenkėjiškų programų.
  • Žinosite kaip laikytis asmens duomenų teikimo kitiems taisyklių.
  • Atpažinsite dažniausiai pasitaikančius pavojingo turinio ir elgesio internete atvejus.
  • Įgysite praktinių žinių kaip kalbėti su vaikais apie saugumą internete.
  • Gebėsite atpažinti nepatikimus ir patikimus informacijos šaltinius internete.
  • Suteikti žinių kur nuotoliniu būdu pedagogai gali tobulinti savo profesines žinias.
  • Gebėti savarankiškai prisijungti prie internetinių kompetencijų įsivertinimo erdvių ir jomis naudotis.
  • Gebėsite identifikuoti kilusias technines problemas ir jas spręsti.

Mokymų programą sudaro šie moduliai:

I MODULIS. Saugumas internete ir skaitmeninėje erdvėje.

  • Asmens duomenų apsauga.
  • Programinės ir aparatinės įrangos apsauga.
  • Sveikatos ir aplinkos saugojimas.

II MODULIS. Skaitmeninis mokymas ir mokymasis.

  • Kaip ieškoti  patikimos informacijos ir ugdyti kritinį mąstymą?
  • Interaktyvūs mokymosi objektai: „HP5“.
  • Interaktyvūs mokymosi objektai: „Book Creator“.
  • Interaktyvūs mokymosi objektai: „Minčių žemėlapis“.
  • Interaktyvūs mokymosi objektai: „Eclipse Crossword“.
  • Skaitmeninės vertinimo platformos.
  • Google Classroom platforma.

III MODULIS. Skaitmeninio raštingumo problemų sprendimas. 

Jau prieinamas !

  • Techninių problemų sprendimas.
  • Skaitmeninio raštingumo kompetencijos tobulinimas.
  • Technologinių sprendimų pasirinkimas.
  • Profesinis tobulėjimas.

Lektoriai

Eglė Vaivadienė

Eglė Vaivadienė

Lektorė Eglė Vaivadienė yra Nacionalinės švietimo agentūros, ugdymo turinio rengimo skyriaus metodininkė. Eglė nuolatos dalyvauja įvairiose švietimo tarptautinėse ir Lietuvos konferencijose.

Justina Balsė

Justina Balsė

Lektorė Justina Balsė yra IT profesijos mokytoja metodininkė. 2018 m. projekto "Mokome mokytojus profesdionalių IT kompetencijų" lektorė.

Luka Sinevičienė

Luka Sinevičienė

Luka Sinevičienė - Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos doktorantė, istorikė, aktyvi visuomenininkė. Šiuo metu istorikė veda LRT radijo laidą Vardan tos. 

Snieguolė Bagočienė

Snieguolė Bagočienė

Informatikos mokytoja ekspertė, NKKM kompiuterių mokyklos ir NKKM mokymų agentūros lektorė bei e.vadovėlių „Koordinačių plokštuma ir figūrų padėtis“, „Microbit ir matematikos integruota pamoka“ autorė. FabLab/ STEAM veiklų koordinatorė.

Marius Laurinaitis

Marius Laurinaitis

Lektorius Marius Laurinaitis yra Mykolo Romerio universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto docentas, dėstytojas.

Rasa Karalienė

Rasa Karalienė

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos atstovė ryšiams su visuomene. Dalyvauja Europos Komisijos „Saugesnio interneto“ projekte, interneto karštosios linijos „Švarus internetas“ atstovė.

Mokymo medžiaga

Papildomai gaunate

  • Papildoma medžiaga
  • Klausimai lektoriui
  • Praktinės užduotys

Atsiliepimai