Žydrė Arlauskaitė
Kalbant apie tiesioginę įtaką, turbūt bus sunku pamatuoti, bet tėvų matymas, dalyvavimas vaiko ugdymo procese, rodo, kiek tėvai nori, gali, moka, sugeba, supranta vaiko raidos procesus. Svarbu, kad supranta, tai, ko vaikui ir reikia, ir tai atsiliepia į vaiko rezultatus. Skaičius, pažymys, ne visada reiškia, kad mes galime išreikti tėvų įsitraukimą. Bet tai rodo, kad tėvai visama kame yra įsitraukę į vaiko gyvenimą, ne tik mokykloje. Nėra taip, kad tėvai domisi, kur vaikas leidžia ir su kuo, o mokyklos gyvenimu nesidomi. Jeigu tėvai dalyvauja vaiko gyvenime, tai jie visur dalyvauja. Tai reiškia, kad leidžia vaikui ir savimi pasitikėti ir tikėti, ir tėvais pasitikėti. Toks procesas leidžia vaikui parodyti geresnius savo rezultatus. Jeigu aš matau, kad žmonės rupinasi manimi, esu kontoliuojamas, tam tikra prasme, kas yra svarbu pamatyti. Žodis kontrolė yra labai nemėgstamas, bet tam tikra prasme aš matau, kas darosi su mano vaiku. Būtent tai leidžia vaikui ir stengtis ir parodyti maksimalią savo galią.