Apverstos klasės metodas: modernus požiūris į švietimą | Pedagogas.lt

Apverstos klasės metodas: modernus požiūris į švietimą

Geroji patirtis

2024 m. birželio 11 d.

Apverstos klasės metodas: modernus požiūris į švietimą

Dalintis

Image

 

Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro pedagogės 2024 m. gegužės 19–25 dienomis dalyvavo „Erasmus+“ kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Flipped classroom“ Airijos sostinėje Dubline. Šiuose mokymuose pedagogės susipažino su apverstos klasės koncepcija, nagrinėjo apverstos klasės metodo raidą, diskutavo apie šio metodo įgyvendinimo galimybes Lietuvoje ir Airijoje. Kursų metu taip pat buvo aptartos apverstos klasės įtraukiojo mokymosi turinio kūrimo strategijos, galimybės ir iššūkiai.

Apverstos klasės (angl. flipped classroom) metodas – tai novatoriškas švietimo modelis, kuriame tradiciniai mokymosi procesai yra pakeičiami siekiant pagerinti mokinių mokymosi patirtį ir rezultatus. Šis metodas iš esmės keičia klasės ir namų darbų atlikimo vaidmenis, todėl mokymasis tampa aktyvesnis, interaktyvesnis ir labiau orientuotas į mokinį.

Tradicinės ir apverstos klasės skirtumai

Tradiciškai mokymasis vyksta klasėje, kai mokytojas pateikia informaciją per pamokas, o namuose mokiniai atlieka užduotis, kad įtvirtintų žinias. Apverstos klasės modelyje šis procesas yra apverstas. Mokytojai pateikia mokomąją medžiagą, pvz., vaizdo įrašus, straipsnius ar interaktyvias prezentacijas, kurias mokiniai peržiūri savarankiškai namuose. Klasės laikas tuomet naudojamas diskusijoms, projektams, praktinėms užduotims ir kitiems interaktyviems mokymosi metodams.

Apverstos klasės metodo privalumai

Taikant apverstos klasės metodą, kiekvienas mokinys gali mokytis savo tempu. Jei kažkuris mokinys nesupranta tam tikros temos, jis gali peržiūrėti medžiagą tiek kartų, kiek reikia, kol viską supras. O štai greičiau suprantantys mokiniai gali judėti pirmyn ir gilinti savo žinias.

Kitas privalumas – klasės laikas tampa labiau orientuotas į aktyvų dalyvavimą. Mokytojai gali skirti daugiau dėmesio praktinėms veikloms,
projektams ir diskusijoms, kurios padeda gilinti supratimą ir taikyti teorines žinias praktikoje.

Mokiniams yra suteikiama galimybė pasiruošti pamokoms iš anksto, todėl jie ateina į klasę jau turėdami bazinį žinių lygį. Tai leidžia efektyviau naudoti klasės laiką ir gauti daugiau iš mokytojo vedamų užsiėmimų.

Apverstos klasės modelis skatina bendradarbiavimą tarp mokinių. Jie turi daugiau galimybių dirbti grupėse, dalytis idėjomis ir spręsti problemas kartu, taip gerindami savo socialinius ir komunikacijos įgūdžius.

Iššūkiai ir sprendimai

Nepaisant daugybės privalumų, apverstos klasės metodas susiduria ir su tam tikrais iššūkiais. Ne visi mokiniai turi vienodą prieigą prie interneto ir kompiuterių. Šią problemą galima spręsti suteikiant mokiniams mokyklos techniką arba sudarant galimybes naudotis kompiuteriais mokyklos bibliotekoje ar kitose viešose vietose.

Mokytojams gali prireikti papildomų mokymų, kad jie galėtų efektyviai naudoti apverstos klasės metodą. Tad mokymo įstaigos turėtų investuoti į profesinį tobulėjimą ir suteikti mokytojams reikiamus įrankius bei žinias.

Be to, kai kurie mokiniai gali susidurti su sunkumais planuodami savo laiką ir savarankiškai mokydamiesi namuose. Todėl mokytojai turėtų teikti pagalbą, mokydami mokinius planuoti laiką ir organizuoti mokymosi procesą.

Išvados

Apverstos klasės metodas yra efektyvus būdas modernizuoti mokymosi procesą, padaryti jį labiau interaktyvų ir orientuotą į mokinius. Nors šis metodas turi savų iššūkių, tinkamai jį įgyvendinus, galima pasiekti gerokai geresnių mokymosi rezultatų ir padidinti mokinių įsitraukimą į mokymosi procesą. Mokytojai, mokyklos ir švietimo sistemos turėtų siekti pritaikyti šį metodą, kad pagerintų švietimo kokybę ir pasiruoštų ateities iššūkiams.

 

Jovita Petrauskienė

Lina Navikienė

Dainė Bagdonaitė

 

Kiti mokymai