Inovatyvių švietimo įrankių savaitė: XVIII tarptautinė įrankių mugė Islandijoje | Pedagogas.lt

Inovatyvių švietimo įrankių savaitė: XVIII tarptautinė įrankių mugė Islandijoje

Geroji patirtis

2024 m. lapkričio 18 d.

Inovatyvių švietimo įrankių savaitė: XVIII tarptautinė įrankių mugė Islandijoje

Dalintis

Image

Lapkričio 4–8 dienomis Islandijos sostinėje Reikjavike vyko XVIII Tarptautinė įrankių mugė, kurioje dalyvavo ir informatikos mokytoja iš Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnazijos. Šis renginys subūrė pedagogus ir jaunimo specialistus iš viso pasaulio, siekiančius tobulinti savo skaitmeninius įgūdžius bei atrasti naujų, inovatyvių įrankių mokymo procesui pagerinti.

XVIII Tarptautinė įrankių mugė buvo skirta skaitmeninei transformacijai ir inovatyvioms edukacinėms praktikoms jaunimo srityje. Renginys subūrė jaunimo, sporto, mokyklų ir profesinio mokymo sričių organizacijas, kurios dalijosi skaitmeninio švietimo, skaitmeninių teisių, etikos, gerovės ir tvarumo sprendimais.

Dalyvaudama tarptautiniame renginyje Reikjavike, informatikos mokytoja Jovita Petrauskienė „Įrankių mugėje“ pristatė ir pačios su kolege mokytoja iš Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro parengtą skaitmeninę priemonę „IT programėlių bankas“. Tai įrankis mokytojams, švietimo pagalbos specialistams, klasių vadovams, kuriame sukaupta apie 300 skaitmeninių platformų, internetinių puslapių, programų ir programėlių kurti šiuolaikinei inovatyviai, integruotai pamokai ar veiklai.

Dalyviai tobulinosi interaktyviosiose dirbtuvėse, praktiniuose seminaruose ir išklausė motyvuotų pranešimų, kurių metu buvo pristatomi metodai, padedantys veiksmingai integruoti skaitmenines priemones į mokymo ir edukacinę veiklą.

 

Edukacinės vaizdo pamokos „Ted-Ed“ platformoje. Viena iš mokymų dalių buvo „Ted-Ed“ platformos įrankių dirbtuvės, kuriose dalyviai kūrė edukacines vaizdo pamokas. Seminaro metu per mažiau nei dvi valandas dalyviai išmoko naudotis šia platforma ir pritaikyti ją savo specifiniams mokymo poreikiams. Naudojantis „Ted-Ed“, galima kurti ir dalintis interaktyviais mokymo vaizdo įrašais, skirtais įdomiai perteikti mokomąją medžiagą. Dėl platformos lankstumo kiekvienas pedagogas gali kurti pamokas pagal mokymo tikslus, naudodamasis nemokamais ištekliais ir pasitelkdamas tik pagrindinius skaitmeninius įgūdžius.

Kokybiškesni mokymosi mobilumo projektai su „Qualifitymobility.app“ programėle. Ji padeda didinti mokymosi mobilumo projektų kokybę, remiantis EPLM (European Platform on Learning Mobility) principais. Šio seminaro metu dalyviai buvo supažindinti su programėle, kuri
padeda paruošti projektą atsižvelgiant į pagrindinius projekto kūrimo elementus, šie elementai padeda užtikrinti aukštą projekto kokybę ir veiklos įgyvendinimą. Toks įrankis bus itin vertingas įgyvendinant tarptautinius projektus bei užtikrinant sklandų jų vykdymą ir komunikaciją su
partneriais.

„Action Bound“ programėlė emocijoms atrasti. Seminare pedagogai turėjo galimybę išbandyti „Action Bound“ programėlę, skirtą emociniams ryšiams ir vietos pažinimui stiprinti. Darbas grupėmis bei interaktyvios užduotys leido iš naujo pažvelgti į mokymąsi kaip į atradimų ir emocijų kelionę. Tokie įrankiai gali tapti puikia priemone, padedančia mokiniams kurti emocinį ryšį su mokymosi aplinka.

Skaitmeninis jaunimo centras „Discord“ platformoje. Dar vienas seminaras buvo skirtas „Discord“ platformos naudojimui. Dalyviai išmoko kurti skaitmeninį jaunimo centrą – erdvę, kurioje jaunuoliai gali susitikti, bendrauti ir mokytis. „Discord“ leidžia kurti tekstines ir balsines diskusijų erdves, dalintis nuorodomis, vaizdais, GIF failais ir net žaisti žaidimus, todėl ši platforma tampa patrauklia ir jaunimui priimtina priemone skaitmeniniame darbe. Mokytoja gilinosi į būdus, kaip sukurti saugią ir draugišką erdvę, kurioje jaunimas gali įsitraukti ir mokytis pagal
poreikius bei organizacijos tikslus.

Kortelių žaidimas vaizdo žaidimų raštingumui ugdyti. Kortelių žaidimų dirbtuvės suteikė pedagogams galimybę per žaidimo prizmę išmokyti mokinius vaizdo žaidimų raštingumo. Naudojant šį žaidimą, jaunuoliai mokomi suprasti vaizdo žaidimų gramatiką ir kritiškai įvertinti jų turinį. Tai taip pat yra puiki priemonė skatinti kūrybiškumą, nes vaikai gali kurti ir analizuoti savo žaidimų projektus.

Tarptautinių dirbtuvių nauda. Šiaulių raj. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnazijos mokytoja grįžo į Lietuvą įgijusi naujų žinių, idėjų, kurias galės pritaikyti savo pamokose. Tarptautinė įrankių mugė suteikė puikią galimybę užmegzti ryšius su kitais pedagogais bei pasidalinti gerąja praktika. Įgytos žinios apie įvairias skaitmenines mokymo priemones leis mokiniams pasiūlyti naujus, šiuolaikiškus mokymosi metodus, kurie ne tik praturtins mokymosi procesą, bet ir skatins mokinių susidomėjimą technologijomis.

Parengė Šiaulių raj. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnazijos informatikos mokytoja Jovita Petrauskienė

Kiti mokymai