Kaip susidraugauti su dirbtiniu intelektu pradinėse klasėse? | Pedagogas.lt

Kaip susidraugauti su dirbtiniu intelektu pradinėse klasėse?

Geroji patirtis

2025 m. kovo 30 d.

Kaip susidraugauti su dirbtiniu intelektu pradinėse klasėse?

Dalintis

Image

Informacinės komunikacinės technologijos (IKT) jau nėra naujiena mūsų klasėse. O tai, kad ugdymo procese vis plačiau įsitvirtina toks IKT įrankis kaip dirbtinis intelektas (DI), rodo didžiulis skaičius trumpalaikių ir ilgalaikių mokymų, kuriuose mokytojams pristatomos jo taikymo galimybės.

Dalyvavau ne vienuose iš šių mokymų, bet kiekvieną kartą pasijausdavau nejaukiai, išgirsdama teiginius apie dvejojančius mokytojus ir mokinius, kurie jau seniai naudojasi dirbtiniu intelektu kaip priemone mus – mokytojus – pergudrauti.

Ilgalaikė programa „Dirbtinis intelektas mokytojui: praktiniai įrankiai krūvio mažinimui“ Pedagogas.lt platformoje, o tiksliau jos seminaras „Praktiški magiški Canva ir dirbtinio intelekto triukai pedagogui“, kuriame lektorė aiškiai, žingsnis po žingsnio, pristatė Magic Media ir Magic Write galimybes Canva platformoje, visiškai pakeitė mano požiūrį į DI. Išklausiau, išbandžiau ir supratau, kad DI gali tapti puikiu pagalbininku mano pamokose.

Todėl į visus tris inicijuotus šiais mokslo metais tarptautinius eTwinning projektus įtraukiau susipažinimą su dirbtiniu intelektu ir galiu drąsiai teigti, kad šis eksperimentas pasiteisino su visų amžiaus grupių mokiniais. Kadangi sulaukiau nemažai padėkos žodžių iš mokytojų partnerių, kuriems susipažinimas su DI peraugo į draugystę su juo, nusprendžiau pasidalinti mūsų darbo su DI tarptautiniame eTwinning projekte „Hand in Hand“, įgyvendintame su 1-3-ių klasių mokiniais, gerąja patirtimi.

Dirbtinį intelektą, o tiksliau jau minėtus Magic Media ir Magic Write įrankius Canva platformoje taikėme projekte integruotose pamokose. Projekte mums prireikė dviejų įrankių, nes jų funkcijos yra labai skirtingos.

Magic Media panaudojome kurdami mūsų istorijos personažus, nes mums reikėjo visiškai identiškų herojų visų partnerių kurtoms bendros istorijos dalims. Dirbdami komandomis su mokytojų pagalba, mokiniai sėkmingai įgyvendino visus darbo su pamokos, skirtos personažų kurimui, uždavinius: sugalvoti norimus personažus, išsamiai juos apibūdinti, patobulinti personažus, kuriuos DI sugeneravo pagal pateiktus apibūdinimus, ir nubalsuoti už labiausiai daugumai patikusį istorijos herojų.

Magic Write mums ir mūsų projekto partneriams pagelbėjo sukurti bendrą istoriją, kurios kiekviena dalis buvo paremta atsitiktiniu ESL Story Dice Online paveikslėlių deriniu. Visų komandų laukė rimtas kurybinis iššūkis – sukurti savo istorijos dalį savo gimtąja kalba, per Deepl vertėją išversti ją į anglų kalbą ir galiausiai, pasinaudojant Magic Write dirbtinio intelekto įrankiu, supaprastinti istorijos tekstą iki vaikams tinkamo lygio (A1), nes mokiniams reikėjo šią bendrą istoriją ne tik perskaityti, bet iliustruoti ir įgarsinti ją dalimis. Rezultatu – mūsų istorija „Adventures Hand in Hand“, sukurta tarptautiniame eTwinning projekte „Hand in Hand“ dirbtinio intelekto pagalba – dalinamės:

ISTORIJĄ RASITE ČIA.

Kokias įžvalgas padariau iš šio eksperimento? DI bijoti tikrai nereikia. Jis yra puikus pagalbininkas, kuris padeda lavinti svarbius mokinių įgūdžius ir gebėjimus. Taip, DI skatina vaikus išmokti aiškiai formuluoti savo mintis, nes tik tiksliai ir kruopščiai sukurtas apibūdinimas gali virsti tinkamu paveikslėliu. Vaikai mokosi būti kantrūs, nes norimą rezultatą, ypač kurdami paveikslėlius, pasiekia toli gražu ne iš karto, ir būti atidūs, nes paveikslėliuose gali slypėti rimtų netikslumų, pavyzdžiui, kai kurios mūsų personažų versijos turėjo po tris rankas ar penkias kojas. Be to, bendraudami su DI (įvesdami po vieną kitą žodį į programėlės langą), mokiniai lavina savo kompiuterinio raštingumo įgūdžius.

Galiausiai dirbtinio intelekto taikymas yra puiki proga mums – mokytojams – praktiškai parodyti vaikams, kad dirbtinis intelektas nėra kažkoks tobulas įrankis, kuris gali atlikti visą darbą už juos, tačiau padėti jiems kurti jis tikrai gali.

Jelena Osipkova, Neformaliojo vaikų švietimo anglų kalbos mokytoja metodininkė

Kiti įrašai