Tarptautiniai kursai Europos mokytojams | Pedagogas.lt

Tarptautiniai kursai Europos mokytojams

Geroji patirtis

2025 m. balandžio 21 d.

Tarptautiniai kursai Europos mokytojams

Dalintis

Image

2025 metų kovo 31–balandžio 4 d. Šakių ikimokyklinio ugdymo mokyklos „Maži žingsneliai” pavaduotojos ugdymui Dovilė Kazakauskienė, Inga Sorakienė ir ikimokyklinio ugdymo mokytoja Lina Antanaitienė turėjo unikalią galimybę dalyvauti tarptautinėje „Erasmus+“ programoje, kursuose „Communicative skills for European teachers“ (Komunikaciniai įgūdžiai Europos mokytojams). Mokymai vyko Portugalijoje, Porto mieste, kur susirinko 17 pedagogų iš įvairių Europos šalių – Slovėnijos, Prancūzijos, Lietuvos ir Serbijos – siekdami tobulinti bendravimo gebėjimus šiuolaikinėje švietimo aplinkoje.

Kursų tema – „Communicative skills for European teachers“ – aktuali kiekvienam šiuolaikiniam pedagogui, siekiančiam kurti ryšį su vaikais, kolegomis ir tėvais.

Mokymų turinys ir veiklos. Programos metu ypatingas dėmesys buvo skiriamas:

  • efektyvaus verbalinio ir neverbalinio bendravimo strategijoms,
  • tarpkultūrinio bendravimo ypatumams,
  • aktyvaus klausymo metodams,
  • konfliktų valdymui ir grįžtamojo ryšio teikimo įgūdžiams.

Per interaktyvias paskaitas, kūrybines dirbtuves ir simuliacinius žaidimus dalyviai analizavo kasdienes pedagogines situacijas, mokėsi atpažinti emocijas bei tinkamai reaguoti bendravimo iššūkius su vaikais, tėvais ar kolegomis. Buvo nagrinėjamos realios situacijos iš įvairių šalių ugdymo praktikų ir pavyzdžių.

Mokymuose dalyvės gilino žinias apie efektyvų komunikavimą įvairiuose ugdymo kontekstuose. Viena iš pirmųjų praktinių užduočių buvo išmokti penkis puikius būdus pradėti kalbą:

  1. papasakoti trumpą istoriją;
  2. drąsiai išreikšti savo poziciją;
  3. užduoti klausimą auditorijai;
  4. pradėti nuo juoko – pralinksminti klausytojus;
  5. pakviesti įsivaizduoti konkrečią situaciją.

 

Šie metodai padėjo suvokti, kaip svarbu nuo pat pirmųjų sakinių užmegzti ryšį su klausytoju ir įtraukti jį į bendravimą.

Komunikacijos gylis: ne tik žodžiai. Dalyvės nagrinėjo bendravimo lygius, įskaitant: verbalinę kalbą – aiškią, tikslingą ir suprantamą žinutę – ir neverbalinę kalbą – kūno kalbą, intonaciją, pauzes, kurios perteikia emocijas bei nuostatas.

Aktyvus klausymasis buvo viena iš pagrindinių temų. Pedagogės mokėsi:

  • susitelkti į pašnekovą,
  • duoti kokybišką atgalinį ryšį,
  • užduoti aiškius, atvirus klausimus,
  • vengti žargonų ir perteklinių frazių.

 

Didelis dėmesys skirtas pasitikėjimo kūrimui tarp pedagogo ir auditorijos – ar tai būtų vaikai, tėvai ar kolegos. Diskutuota apie:

  • saugios mokymo aplinkos svarbą,
  • bendradarbiavimo kultūros formavimą,
  • aktyvų įtraukimo poveikį mokymuisi,
  • mokymo stilių pritaikymą prie skirtingų mokinių poreikių.

 

Mokymai vyko interaktyviai, naudojant bendravimo žaidimus, padedančius lavinti klausymo, atsakymo ir reakcijos įgūdžius. Tokie užsiėmimai ne tik lavino gebėjimus, bet ir skatino geriau pažinti save bei kitus – tiek per teorinį turinį, tiek per kūrybinius pratimus.

Taip pat buvo analizuojamos bendravimo kliūtys, tokios kaip stereotipai, neaiškūs lūkesčiai, informacijos perteklius. Dalyvės ieškojo sprendimų, kaip šias kliūtis įveikti, tyrinėjo efektyvios mąstysenos svarbą kasdienėje pedagoginėje praktikoje.

Dovilės asmeninė refleksija apie kursus. Dalyvavimas „Erasmus+“ programoje buvo ne tik profesinis tobulėjimas, bet ir vertinga asmeninė patirtis. Įgytos žinios ir įgūdžiai jau pritaikomi kasdieniame darbe – nuo aiškesnio bendravimo su kolegomis iki efektyvesnio komandinio darbo kolektyve.

Ingos patirtis. Dirbant grupėse su skirtingų kultūrų žmonėmis ir bandant išspręsti tam tikrus probleminius klausimus kilo ir kultūrinių iššūkių: skirtingos kultūros, skirtingi požiūriai, suvokimai bei sprendimų būdai. Be to, per trumpą laiką ir panaudojant mokymuose išgirstą medžiagą reikėjo parengti įvairius pristatymus bei viešai pristatyti bendramoksliams. Ši patirtis ne tik stiprino komunikavimo ir užsienio kalbos įgūdžius, bet taip pat suteikė ir didesnio pasitikėjimo savimi, žinių kaip teisingai ir tikslingai iškomunikuoti norimą informaciją kitiems. 

Linos įžvalgos. Mokymai praplėtė akiratį, kad mes skirtingi, bet siekiantys to paties tikslo: geresnio kitų tautų pažinimo ir supratimo. Praktinės komunikavimo užduotys ypač naudingos, stiprinančios bendradarbiavimą, norą padėti, suprasti. Šilta ir jauki atmosfera stiprino pasitikėjimo jausmą, kurio ypač reikėjo komunikuojant prieš auditoriją. Grįžome su žinių bagažu, noru tobulėti ir praktikuotis. Skatinu visus pedagogus nepraleisti galimybės mokytis tarptautinėje aplinkoje – tai ne tik žinių plėtra, bet ir didžiulė motyvacija augti kartu su Europa.

Apibendrinimas

Dalyvės išmoko, kaip būti ne tik informacijos perteikėjomis, bet ir įkvėpimo šaltiniu, gebančiu motyvuoti, suburti komandą bei įkvėpti pokyčiams.

Didžiulę vertę suteikė dalyvių iš skirtingų šalių patirtys. Diskusijų metu paaiškėjo, kad nors kultūriniai skirtumai egzistuoja, visus pedagogus jungia bendras tikslas – kurti saugią, palaikančią ir vaiko raidą skatinančią aplinką. Dalijimasis gerąja patirtimi įkvėpė ir paskatino permąstyti savo darbo metodus.

Dalyvavimas „Erasmus+“ programoje ne tik pagilino komunikacinius dalyvių įgūdžius, bet ir sustiprino pasitikėjimą savimi tarptautinėje erdvėje, išmokė prisitaikyti prie daugiakultūrės aplinkos bei paskatino toliau mokytis ir domėtis naujovėmis švietime. Gilinti žinias komunikavimo, darbo prieš auditoriją srityse.

Kiti įrašai