Vilniaus lopšelio-darželio „Karuselė“ fizinio aktyvumo patirtis | Pedagogas.lt

Vilniaus lopšelio-darželio „Karuselė“ fizinio aktyvumo patirtis

Geroji patirtis

2025 m. balandžio 18 d.

Vilniaus lopšelio-darželio „Karuselė“ fizinio aktyvumo patirtis

Dalintis

Image

„Miklus judesys palaiko ir kūno jaunumą bei grožį. Judesys yra kūno patvaros pagrindas.“ (Vydūnas)

Kiekvienas judesys – tai žingsnis sveikatos link. Judėjimas stiprina kūną, gerina nuotaiką ir ugdo įpročius, kurie išlieka visą gyvenimą. Mūsų ugdymo įstaiga, tapusi aktyvia mokykla nuo 2021 metų, aktyviai įgyvendina įvairius sveikatinimo projektus, kurie skatintų mokinių fizinį aktyvumą ir bendradarbiavimą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų. Mes didžiuojamės vykdomais respublikiniais sveikatinimo projektais, kurie skatina mokinių fizinį aktyvumą ir sveiką gyvenseną.

Tarp jų išsiskiria trys svarbūs respublikiniai projektai: „Judėjimo laboratorija“, „Judėjimo labirintai 2023“ ir „Judriosios estafetės 2024“, kuriuose aktyviai dalyvauja visas lopšelio-darželio „Karuselė“ kolektyvas ir bendruomenė. Projekte kviečiamos dalyvauti visos Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigos, turinčios ar siekiančios „Aktyvios mokyklos” statuso.

Projektų tikslai, uždaviniai ir nauda vaikams 

Respublikinių vaikų sveikatinimo projektų „Judėjimo laboratorija“, „Judėjimo labirintai 2023“ ir „Judriosios estafetės 2024“ tikslai yra skatinti fizinį aktyvumą ir mokyti vaikus ieškoti išeičių kasdieniniams iššūkiams įveikti, didinti fizinį judrumą ir suteikti galimybę bendruomenei judėti aktyviai kartu. Projektai orientuoti į vaikų sveikatos kompetencijos ugdymą. Siekiama kurti įtraukiančią, motyvuojančią (skatinančią) ugdymo(si) aplinką, palankią emocinę atmosferą, suteikiančią galimybę patirti džiaugsmą sportuojant. Taip pat siekiama suteikti vaikams galimybę mokytis taisyklių ir jų laikytis, bendradarbiauti su bendraamžiais bei išbandyti naujus fizinio aktyvumo užsiėmimus. Projektuose dalyvaujantys vaikai mokosi išradingumo ir kūrybiškumo. Be to, norima įtraukti šeimas į aktyvų gyvenimo būdą ir plėtoti Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų bendradarbiavimą.

Kūrybingos ir lavinančios užduotys

Projektai pasižymi kūrybingomis ir lavinančiomis užduotimis, kurios ne tik įtraukia, bet ir padeda vaikams tobulėti.

„Judėjimo labirintai 2023“

Labirintas „Oro uostas“ (Kuo greičiau surasti kelią iš labirinto. Jei dalyvauja dvi komandos, kas pirmas, tas „išskrenda“ pirmas prie kitos užduoties)

Labirintas „Kreivas kelias“ (suformuoti labirintą iš storos virvės: ėjimas virve padėjus pilną pėdą, ar minant tik kulnais, ar ėjimas šonu pagal pasirinkimą)

Labirintas „Lobio paieška“ (Orientavimasis labirinte pagal rodykles)

Labirintas „Velykų kiaušinis“ (Padėti kiškiui surasti kelią iš labirinto, pakeliui surinkus kiaušinius)

Labirintas „Kamuolio ridenimas ranka“ arba „Kamuolio ridenimas kojomis“ (Ridenti labirinte kamuolį rankomis ar kojomis, priklausomai nuo vaikų amžiaus ir vaikų pasiruošimo)

Labirintas „Sukurk sau ir draugui“ (Vaikai kuria labirinto schemą ir bando atkurti schemą ant grindų ar žemės)

„Judėjimo laboratorija“

Mankštos paradas“ (Su mylimiausiu filmo veikėju arba klounu)

„Labirintas“ (Ant grindų padaromas labirintas, dalyviai turi surasti kelią pastatytame labirinte. Gali būti įvairūs labirinto modeliai: iš kaladėlių, iš akmenukų, iš lapų ir t.t)

„Kreivas kelias“ (Ant grindų nupiešiama kreiva linija, ilgis gali būti apie 35 metrus. Tada dalyviai paeiliui turi kuo greičiau pereiti nupieštą kreivą ar banguotą liniją, nenulipdami nuo jos. Laimėtojas – greičiausiai atlikęs užduotį dalyvis.

„Lobio paieška“ (Orientavimasis pagal strėlytes)

„Pataikyk į taikinį“ („Darts“ žaidimas vaikams)

„Sudėliok žodį“ (priešmokyklinukams – iš raidžių, mažesniems vaikams – sudėlioti paveiksliuką)

„Boulingas“ mažiesiems (Kamuolys ir kėglis)

„Kinetinio smėlio kasyklos“ (Sukurti iš kinetinio smėlio daiktą, kurio paveiksliuką ištrauks iš vokelio)

„Linksmoji estafetė“ (Iš pateiktų ant grindų lankelių vaikai ištrauks po 1 raidę, iš pateiktų raidžių sukurs žodį – tai gali būti, pvz., grupės arba darželio pavadinimas).

„Daikto perdavimas“ (Dalyviai pasiskirsto į 2 komandas, atsisėda ant suoliuko ir rankomis perduoda daiktą (pvz., kamuolį) atgal, nežiūrėdami į savo kaimyną, laimi ta komanda, kuri greičiausiai perduos kamuolį paskutiniam savo dalyviui).

„Šimtakojis“ (Vaikai dalinasi į 2 komandas, jie suneša visus savo batus ir sudeda į dėžę, po signalo bėga prie dėžės, suranda savo batus, apsiauna ir sustoja linija, laimi tas, kas pirmieji bus apsimovę batukus ir atsistoję linijoje)

„Skaičių estafetė“ (ant grindų sudėlioti lankeliai juose įvairūs žaislai, vaikai turi suskaičiuoti žaisliukus ir pasirinkti tinkamą skaičių, įdėdami jį į lankelio vidų, laimi ta komanda, kuri greičiausiai suskaičiuos daiktus ir pasirinks tinkamą skaičių)

„Judriosios estafetės 2024“

Estafetė „Labirintas“ (Sukurti labirintą iš įvairaus sporto inventoriaus ir organizuoti estafetes)

Estafetė “Kamuolys ir lazdos“ (Su lazdomis pernešti kamuolį nuo taško A iki taško B)

Estafetė „Teniso raketė ir kamuoliukas“ (Su teniso rakete pernešti mažą kamuoliuką iš taško A iki taško B)

Estafetė „Pelkė“ (sudėti lankus ant grindų, padaryti kliūtis ir organizuoti estafetes)

Estafetė „Tunelis“

Estafetė „Sunki kelionė“ (su suolais ir virve)

Estafetė „Aš ir tu – sportuojame kartu“ (estafetės su šeimos nariais)

Bendruomenės stiprinimas ir šeimos įtraukimas

Projektų organizavimas yra puiki proga stiprinti bendruomenės ryšius. Projektai kviečia ne tik vaikus, bet ir jų šeimas aktyviai dalyvauti. Tėvai ir pedagogai gali ne tik stebėti, bet ir kartu dalyvauti veiklose, dalytis patirtimi bei skatinti vaikų norą judėti. Tokia bendrystė skatina pozityvią emocinę atmosferą ir padeda kurti sveikos gyvensenos įpročius visai šeimai.

Aktyvus laiko praleidimas ir sveikos gyvensenos įpročiai:

Kiekvienas projektas suteikia mokiniams galimybę aktyviai dalyvauti įvairiose fizinėse veiklose, lavinti savo kūno koordinaciją, ištvermę ir komandinio darbo įgūdžius. Per kūrybiškus ir įtraukiančius užsiėmimus vaikai ne tik stiprina savo fizinę sveikatą, bet ir ugdo svarbius socialinius gebėjimus, tokius kaip bendradarbiavimas, strateginis mąstymas ir sveikos konkurencijos. Tai puiki proga mokiniams ne tik linksmintis, bet ir išmokti vertingų sveikatingumo įpročių.

Naujienos

Vilniaus lopšelis-darželis „Karuselė“ šiais metais naujai organizuoja respublikinį projektą „PASPIRTUKŲ ŠOU 2025“. Projektas vyks nuo 2025 m. balandžio 1 d. iki balandžio 28 d., ir kviečiame visas Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigas prisijungti. Dalyviai galės pasirinkti patogų laiką ir vietą veikloms, todėl kiekviena įstaiga galės pritaikyti projektą pagal savo aplinką ir vaikų amžių. Užbaigus veiklas, dalyviai turės galimybę pasidalinti savo pasiekimais – nuotraukomis ir vaizdo įrašais – specialioje Facebook grupėje „PASPIRTUKŲ ŠOU 2025. Tai ne tik suteiks galimybę dalytis džiaugsmu, bet ir pasisemti idėjų kitoms veikloms.

Kodėl verta dalyvauti?

Manome, kad tokios iniciatyvos tikrai yra užkrečiamos ir turi platų teigiamą poveikį ne tik vaikams, bet ir visai bendruomenei. Kai vaikai dalyvauja aktyviose ir kūrybinėse veiklose, jie dažnai dalijasi savo patirtimi su šeimos nariais ir su draugais, kuri skatina vaikus ir suaugusius bei kitus prisijungti prie sveikos gyvensenos.

Šios iniciatyvos taip pat skatina bendruomenės susivienijimą, kai žmonės dirba kartu, siekdami bendrų tikslų – sveikatos, aktyvumo ir gerovės. Tai gali tapti grandinine reakcija, kai kitos respublikos mokyklos, organizacijos ar net vietos valdžia pradeda įgyvendinti panašias iniciatyvas, kad paskatintų visus būti aktyvesniais.

Būkite aktyvūs, dalinkitės ir mėgaukitės judėjimo džiaugsmu su „Paspirtukų Šou 2025“!

Straipsnį parengė:

ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo mokytoja (fiziniam lavinimui) Tatjana Olenkovič,

pagal ikimokyklinio ugdymo programą dirbanti mokytoja Skirma Veikšaitė.

Kiti įrašai