Fizikos mokytojas Andrius Storta: „Pas mane klasėje sėdi dvidešimt aštuonios istorijos“
Fizikos mokytojas Andrius Storta: „Pas mane klasėje sėdi dvidešimt aštuonios istorijos“
Dokumentikos ciklas „Mano mokytojas“ tęsia pažintį su išskirtiniais Lietuvos pedagogais. Ne vieno moksleivio pamiltas fizikos mokytojas Andrius Storta atskleis, kokia yra gero mokytojo paslaptis ir kaip rasti ryšį su kiekvienu vaiku.
Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje dirbančio ir Metų mokytojo vardą pelniusio fiziko kelias į šią profesiją buvo tikrai labai vingiuotas. Kaip pats Andrius Storta sako – mokykloje jis buvęs „gabiu tinginiu“.
Lemiamą įtaką Andriui padarė dešimtoje klasėje perskaityta knyga, kuri apvertė jo gyvenimą aukštyn kojomis. Netikėtai atsiradus norui mokytis, jis pateko į pirmūnų klasę, o vėliau įstojo ir į Vilniaus pedagoginį universitetą.
„Tikrai turėjau labai stiprių dėstytojų, kuriems aš esu dėkingas ir kurie man parodė, kad kitaip viską galima pateikti. Kad, pavyzdžiui, ne visada visą paskaitą turi sausai fiziką „kalti“, kad kartas nuo karto gali įdėti kažkokį fizikinį pajuokavimą, kalbėti apie pritaikymą, istorinį proveržį ar net istoriją“, – pasakos Andrius.
Šiuo metu fizikos mokytoju dirbantis Andrius yra vienas tų, kurio pamokos vaikus žavi, įkvepia, stebina ir verčia mąstyti. Pasak jo, viskas prasideda nuo gero santykio su vaikais ir gebėjimo juos suprasti.
„Pas mane klasėje sėdi dvidešimt aštuonios istorijos. Tai nėra chicken factory, kur visi robotukai sėdi. Ateina skirtingi vaikai, su skirtingais potyriais, istorijom, šeimoj pas juos visko yra – nėra namų be dūmų. Ir tas dvidešimt aštuonias istorijas, skirtingus dažnius galima susieti su fizika“, – teigs jis.
Andrius, ruošdamasis pamokoms, yra ne tik savo rankomis sukūręs ne vieną prietaisą, bet ir yra supirkęs daugybę laboratorinių priemonių už surinkto ir priduoto depozito lėšas.
„Aš pamokoj esu ir režisierius, ir aktorius, ir marketingo specialistas. Man parduot reikia pamoką savo klientui, kad ir kaip nemėgčiau to žodžio. Bet jie ateina nupirkt tos pamokos, o aš turiu ją parduot“, – savo požiūrį dėstys mokytojas.
Jo pamokų dėstymo stilius, metodika paskatino ne vieną jo mokinį taip pat pasirinkti fiziko kelią. Klaudijai Pukalskaitei – šiandien Vilniaus Universiteto Fizikos fakulteto ketvirto kurso studentei, pažintis su mokytoju buvo lemtinga – ji irgi pasirinko fizikos studijas.
„Jo pamokos buvo be galo įdomios ir jis tuo išsiskyrė iš kitų mokytojų. Jis paprastais žodžiais, paprastais pavyzdžiais sudomino mus fizika ir parodė, kad ji yra tikrai įdomi, paprasta ir visai nebaisi“, – pasakos VU fizikos fakulteto studentė Klaudija Pukalskaitė.
Kitas Andriaus buvęs mokinys Edgaras Reut baigė fizikos mokslus ir šiuo metu dirba su saulės moduliais. Stiprų ryšį su mokytoju sukūręs Edgaras atskleis, kodėl sugrįžimas į mokyklą privertė išspausti ašarą ir kokių vertingų gyvenimo pamokų gavo.
„Po mokyklos įstojau į Vilnius universiteto Fizikos fakultetą ir atlikau praktiką pas Andrių. Po šito aš dar labiau nesuprantu, kaip reikia turėti tiek daug kantrybės būnant mokytoju. Tai yra žiauriai sudėtingas darbas. Ir tas supratimas, per kokį kelią keliauja mokytojas, kuris nori išmokyti... Tai yra begalinis atsidavimas“, – dalinsis UAB „Solet“ projektų vadovas Edgaras Reut.
Andrius Storta pripažįsta, kad būti geru mokytoju jam padeda ne tik nuolatinis domėjimasis savo dalyku, bet ir literatūra bei sportas. O suprasti mokinius jam nėra sunku, nes jis pats vaikystėje yra patyręs ir šilto, ir šalto.
„Meilė vaikams turi būti. Tu sensi – o jie nesens. Tu visą laiką juos tik jaunus matysi ir jie tave tobulins. Taip, jie tobulins tave, ir kiekvienam mokytojui reikia tą suprasti. Noras tobulėti, priimti technologijas, žinias ir suvokti, kad teks mokytis visą gyvenimą – tai yra svarbiausia, tokia yra mokytojo profesija“, – pokalbį užbaigs Andrius Storta.
O laidos pabaigoje pamatysite, kokią netikėtą staigmeną Andriui paruošė buvę mokiniai Klaudija ir Edgaras.
Laidos mecenatas: advokatų kontora Glimstedt.
Žiūrėkite dokumentinę laidą „Mano mokytojas“ jau šį šeštadienį 16:30 per LRT PLIUS.
Kiti mokymai
Tėvų ir pedagogų partnerystė ugdymo procese: efektyvus bendravimas ir bendradarbiavimas Alytaus miesto lopšelyje-darželyje „Šaltinėlis“. Drauge kuriame vaikų ateitį
Šiandienos ugdymo procese tėvų įsitraukimas yra neatsiejama sėkmingo vaiko asmenybės formavimo dalis. Džiaugiamės, kad bendraudami ir bendradarbiaudami su ugdytinių tėvais pasiekiame nuostabių rezultatų Alytaus miesto lopšelyje-darželyje „Šaltinėlis“, kurie teigiamai veikia... Skaityti daugiauInovatyvių švietimo įrankių savaitė: XVIII tarptautinė įrankių mugė Islandijoje
Lapkričio 4–8 dienomis Islandijos sostinėje Reikjavike vyko XVIII Tarptautinė įrankių mugė, kurioje dalyvavo ir informatikos mokytoja iš Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnazijos. Šis renginys subūrė pedagogus ir... Skaityti daugiau