Inovatyvūs ugdymo(si) metodai ir aplinkos Escola Basica 2,3 Dr. Joaquim Magalhaes mokykloje Faro mieste Portugalijoje | Pedagogas.lt

Inovatyvūs ugdymo(si) metodai ir aplinkos Escola Basica 2,3 Dr. Joaquim Magalhaes mokykloje Faro mieste Portugalijoje

Naujienos

2024 m. kovo 05 d.

Inovatyvūs ugdymo(si) metodai ir aplinkos Escola Basica 2,3 Dr. Joaquim Magalhaes mokykloje Faro mieste Portugalijoje

Dalintis

Image

2024 m. vasario 4–10 d. Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro mokytojos ir mokiniai dalyvavo mobilumo išvykoje į Portugalijos mokyklą Faro mieste. Portugalija aktyviai taiko modernius ugdymo(si) metodus ir kūrybiškas mokymo aplinkas, siekdama skatinti mokinių įtrauktį, kritinį mąstymą ir visų sričių kompetencijų tobulinimą. Ši šalis siekia ne tik suteikti mokiniams teorinių, akademinių žinių, bet ir ugdyti praktinius įgūdžius bei gebėjimus, kurie bus naudingi tolesniame jų gyvenime.

Viena iš svarbiausių ugdymo(si) sistemos savybių Portugalijoje yra orientacija į mokinių aktyvų dalyvavimą mokymosi procese. Escola Basica 2,3 Dr. Joaquim Magalhaes mokykla taiko projektinius mokymo metodus, kurie leidžia mokiniams pasirinkti temas ir domėtis jomis giliau. Mūsų vizito metu analizavome geografijos pamokose atliktą projektą apie planetas. Mokiniai kūrė 3D planetų modelius ir vaizdavo jų išsidėstymą orbitoje. Tai skatina mokinių kūrybiškumą, savarankiškumą ir leidžia jiems tapti aktyviais savo mokymosi procesų dalyviais.

Escola Basica 2,3 Dr. Joaquim Magalhaes mokykla akcentuoja technologijų naudojimą ugdymo(si) procese, nes šiuolaikinės technologijos tampa svarbia priemone skatinti mokinių kūrybiškumą. Jos taip pat leidžia mokiniams greičiau prieiti prie informacijos, ją analizuoti, susisteminti, pritaikyti, padeda atskleisti individualius vaiko gebėjimus, moko dirbti savarankiškai ir grupėje.

Visi mokyklos mokiniai aprūpinami kompiuteriais. Pradėdami ugdymo procesą šioje mokykloje, jie gauna nešiojamąjį kompiuterį ir juo naudojasi iki pat mokyklos baigimo. Kompiuteriu jie atlieka užduotis tiek pamokų metu, tiek namuose.

Mobilumo išvykos metu stebėjome matematikos pamoką, kurioje mokytoja naudoja skaitmenines programėles praktinėms užduotims atlikti ir teorinei medžiagai įtvirtinti (žr. https://www.hypatiamat.com, https://solveme.edc.org).

Lankytoje mokykloje nemažas dėmesys skiriamas meniniam ugdymui. Dalyvavome teatro, dailės ir inžinerijos pamokose, kuriose kartu su Portugalijos mokiniais atlikome praktines užduotis, žaidėme lietuviškus ir portugališkus kūrybinius žaidimus, mokėmės kūno kalbos paslapčių, lavinome atmintį, susikaupimą bei dėmesį.

Įdomu tai, kad lankytoje mokykloje neegzistuoja pamokų skambutis. Mokiniai ir mokytojai pradeda ir baigia pamoką abipusiu susitarimu. Vienos pamokos vyksta 45, kitos – 90 minučių. Ilgesnės pamokos skirtos gilesniam mokymuisi, praktinių užduočių kūrimui.

Ši mokykla atvira imigrantams. Ugdymo turinys suplanuotas taip, kad būtų sudarytos sąlygos mokytis portugalų kalbos mokiniams iš Ukrainos, Moldovos, Argentinos, Kinijos ar kitų šalių ir sparčiau integruotis į Portugalijos švietimo sistemą bei kultūrą.

Būtina paminėti, kad Portugalijos švietimo sistemoje akcentuojama tarptautinė bendradarbiavimo svarba. Šioje šalyje veikia valstybinės, privačios ir tarptautinės mokyklos. Skirtingų tipų institucijos skatina mokinius dalyvauti tarptautinėse projektinėse veiklose, dalintis patirtimi su kitomis šalimis, gilinti tarpkultūrinį supratimą.

Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro mokiniai mobilumo metu susipažino su šios šalies kultūra, lankėsi Silves, Lagos, Albufeira miestuose, apžiūrėjo Pilori statulą, Silves miesto pilį, pastatytą 1189 m. Joje stebėjo eksponuojamą neįgalių augintinių fotografijų parodą, ragavo vietinių ledų ir tradicinio apelsinų pyrago. Lagos mieste vaikščiojo po senamiestį, grožėjosi Ponta de Piadade uolomis. Tokios iniciatyvos ir veiklos skatina mokinių pasaulėjautos plėtrą, padeda jiems geriau suprasti globalų pasaulį.

Vienas iš svarbiausių mobilumo išvykos tikslų buvo pamatyti metodų, padedančių tenkinti įvairius mokinių specialiuosius ugdymo(si) poreikius, taikymą Escola Basica 2,3 Dr. Joaquim Magalhaes mokykloje. Atkreipėme dėmesį, jog mokiniams sudarytos palankios sąlygos ugdytis pagal jų gebėjimus ir galias, užtikrinama vaiko gerovė, taikomi šiuolaikiniai ugdymo(si) metodai ir aplinka, atliepiant kiekvieno mokinio individualius poreikius. Taip užtikrinamas mokymo(si) veiksmingumas. Vizito metu žavėjomės mokinių ir mokytojų tarpusavio pagalba ir bendruomeniškumu.

Inovatyvūs ugdymo(si) metodai ir aplinkos Escola Basica 2,3 Dr. Joaquim Magalhaes mokykloje atspindi šalies siekį reaguoti į šiuolaikinius iššūkius ir užtikrinti mokinių sėkmę integruojantis į gyvenimą. Tai rodo, kad Portugalija ne tik investuoja į švietimą, bet ir kūrybiškai keičia švietimo sistemą, struktūriškai ir atsakingai reformuoja ugdymo turinį, siekdama geresnės ugdymo kokybės, mokinio asmeninės pažangos.

 

Straipsnio autorės:

Jovita Petrauskienė, auklėtoja, neformaliojo švietimo mokytoja;

Daiva Vilcinė, mokytoja, administratorė

 

Kiti mokymai