Edukacinis bankas
2023 m. gegužės 08 d.
KAIP IŠMOKYTI DAUGYBOS LENTELĖS VAIKĄ, KURIS TURI DISGRAFIJOS SUTRIKIMĄ?

Mokytojai vis dar sunkiai atpažįsta mokinius, turinčius mokymosi sunkumų dėl tam tikrų sutrikimų, pavyzdžiui, disgrafijos, todėl dažnai nukenčia šių vaikų mokymosi procesas, o pasiekimai neatitinka jų tikrųjų gebėjimų.
Disgrafija – tai gebėjimo rašyti sutrikimas, kurio viena iš priežasčių yra neišsivysčiusi šnekamoji kalba.
Neatpažinta disgrafija gali pakenkti vaiko savivertei, mokymosi motyvacijai ir santykiams su klasės draugais. Todėl labai svarbu pedagogams atkreipti dėmesį į bendruosius požymius.
Bendrieji disgrafijos požymiai
- neįskaitomas raštas (rašytinėmis ir spausdintinėmis raidėmis);
- didžiųjų ir mažųjų raidžių painiojimas;
- nevienodas raidžių dydis, forma ar pasvirimas;
- praleistos raidės ir žodžiai;
- nurašymas, kopijavimas ar rašymas - lėtas ir sunkus procesas, o ne automatiškai atliekama užduotis;
- sunkumai galvoti ir rašyti tuo pačiu metu bei sunkumai greitai išdėstyti mintis raštu;
- skirtumai tarp ribotų rašytinės išraiškos galimybių ir pakankamo supratimo, kuris atsispindi per sakytinę kalbą;
- sunkumai įskaitant savo paties užrašytą raštą;
- rašymo vengimas arba rašymas ne pilnais sakiniais;
- dažni taisymai.
Specialioji pedagogė Inesa Ežerskytė Purenok pasidalino metodine priemone, kurią pati naudoja, mokydama daugybos lentelės vaikus, turinčius disgrafijos sutrikimą.
Šią metodinę priemonę parsisiųsti galite ČIA.
Daugiau metodų, pagalbos būdų bei praktinės informacijos apie įtraukųjį ugdymą galite rasti mūsų mokymų skiltyje „Įtraukusis ugdymas“ bei 66 val. programoje „Įtraukusis ugdymas: kaip pasirengti ir organizuoti?“.
Kiti įrašai

Geroji patirtis
Kaip susidraugauti su dirbtiniu intelektu pradinėse klasėse?
Informacinės komunikacinės technologijos (IKT) jau nėra naujiena mūsų klasėse. O tai, kad ugdymo procese vis plačiau įsitvirtina toks IKT įrankis kaip dirbtinis intelektas (DI), rodo didžiulis skaičius trumpalaikių ir ilgalaikių... Skaityti daugiau
Geroji patirtis
„Spalvų savaitė“ – prevencinis projektas socialiniam emociniam ugdymui ir bendruomenės stiprinimui
Vasario 24–28 dienomis Kaišiadorių lopšelyje-darželyje „Spindulys“ vyko prevencinis socialinio emocinio ugdymo projektas „Spalvų savaitė“. Šio projekto tikslas – padėti vaikams geriau pažinti savo ir kitų emocijas, ugdyti vaikų, darbuotojų ir... Skaityti daugiau