Edukacinis bankas
2024 m. balandžio 09 d.
Knygelė, padėsianti išgyventi adaptaciją darželyje

Indrė Rusteikienė – ikimokyklinio ugdymo pedagogė. Anksčiau ji dirbo pradinių klasių ir dalykinės sistemos mokomųjų dalykų mokytoja. Pradėjus dirbti su ikimokyklinio–priešmokyklinio amžiaus vaikais iš pradžių dirbo su mišriomis grupėmis, todėl mažųjų adaptacija praeidavo lengvai, nes didesnieji grupės vaikai susidraugaudavo ir tapdavo didžiaisiais ,,broliais‘‘ ar ,,sesėmis‘‘. Mažyliai labai greit pasijausdavo kaip šeimoje ir ta adaptacija netrukdavo ilgai.
„Kai pati gavau trimečių vaikų pilną grupę, supratau kas tai yra ADAPTACIJA tikrąja žodžio prasme. 20 mažų, nuo tėvų atskirtų vaikų patenka į nežinomą jiems aplinką, pilną nežinomų vaikų ir svetimų ,,tetų“. Grupėje naudojau ir ateityje naudosiu parekomenduotą dienotvarkę, piešinėlius ar korteles, kad visi grupės vaikai žinotų, kas po ko seka ir kada baigsis diena darželyje, kas pradžioje vaikams yra ypač aktualu,“ – savo patirtimi dalijasi pedagogė.
Susidūrusi asmeniškai su ta pačia problema savo šeimoje, mokytoja pabandė su tėvais ir vaiku sukurti knygutę. Panašiu principu kaip grupėje naudodavo korteles visiems vaikams, tik šiuo atveju paveikslėlius knygelei rinkosi pats vaikas kartu su tėveliais ir, ateidamas į darželį, jau atsinešė dalelę iš namų. Tai jo ir tėvelių bendras projektas, kuriuo darželinukas gali naudotis visą dieną. Pamažu vien tik sekti šios dienotvarkės nebepakako, taip į knygutę sugulė spalvinimui skirti paveikslėliai, piešimui skirti tušti lapeliai, kuriuose štampuodavo, braižydavo, ar net bandydavo piešti kartu su jau susirastais grupėje naujaisiais draugais.
Knygutė tapo lobiu. O kai darželio dienotvarkė puikiai įsiminė, ji tiesiog gražiai ,,įsitaisė“ tarp kitų, ypač tėveliams, neįkainojamą vertę turinčių smulkmenų dėžutėje. „Kada nors Viltė vartydama ją, tikiu, šypsosis, nes ten ,,sudėtas“ visas jos atradimo džiaugsmas, nerimas, laukimas, naujieji draugai ir dar daug daug atrastų darželyje dalykų.“
„Todėl nusprendžiau pasidalinti idėja su pedagogais ir tėveliais, gal kam nors ,,Viltės knygutė“ bus išsigelbėjimas kuo greičiau įveikti adaptaciją darželyje, – patirtimi ir metodais dalijasi mokytoja Indrė Rusteikienė.
KNYGELĖS PAVYZDĮ RASITE ČIA>>>
Kiti įrašai

Geroji patirtis
Kaip susidraugauti su dirbtiniu intelektu pradinėse klasėse?
Informacinės komunikacinės technologijos (IKT) jau nėra naujiena mūsų klasėse. O tai, kad ugdymo procese vis plačiau įsitvirtina toks IKT įrankis kaip dirbtinis intelektas (DI), rodo didžiulis skaičius trumpalaikių ir ilgalaikių... Skaityti daugiau
Geroji patirtis
„Spalvų savaitė“ – prevencinis projektas socialiniam emociniam ugdymui ir bendruomenės stiprinimui
Vasario 24–28 dienomis Kaišiadorių lopšelyje-darželyje „Spindulys“ vyko prevencinis socialinio emocinio ugdymo projektas „Spalvų savaitė“. Šio projekto tikslas – padėti vaikams geriau pažinti savo ir kitų emocijas, ugdyti vaikų, darbuotojų ir... Skaityti daugiau