Mokytis kartu su tėvais linksmiau!
Ar bandėte kada nors įtraukti į ugdymo procesą tėvus? Kalbu ne apie tėvų informavimą apie jų vaikų pasiekimus ar apie tėvų įtraukimą į užklasinę veiklą. Ar bandėte kada nors įtraukti tėvus į užduočių, įrašytų į jūsų mokymo planą, atlikimą? Mes Klaipėdos vaikų laisvalaikio centro klubo „Draugystė“ anglų kalbos būrelyje „Happy English“ pabandėme tai padaryti, ir... mokomės anglų kalbos skaniai jau trečius mokslo metus iš eilės.
Realių daiktų (angl. realia) naudojimas kalbų mokyme nėra naujas dalykas. Ir tai, kad tikri daiktai suaktyvina kalbos įsisavinimą, nes mokiniams yra įdomiau mokytis, kai jie mato tikrus daiktus, gali juos liesti, atlikti su jais tikrus veiksmus, yra gerai žinoma. Mano pasiūlyta vaikams ir tėvams bendra veikla praplėtė šio metodo taikymą, nes per pirmąjį karantiną pasiūliau jiems kartu pagaminti namuose tikrus patiekalus ir pristatyti šeimos bendros veiklos rezultatus nuotraukose kartu su pagamintų patiekalų receptais anglų kalba mūsų užsiėmimuose. Tada eksperimente dalyvavo trečios ir ketvirtos klasių mokiniai ir jų tėvai, ir jų apklausose, kurias atlikau tų mokslo metų pabaigoje, daugelis tėvų ir vaikų paminėjo būtent šią veiklą, kaip vieną iš įdomiausių mokslo metų užduočių.
Būtent todėl užduotis „Gaminame kartu“ mūsų būrelyje tapo gera tradicija, ir po pirmo eksperimento, jau du metus joje dalyvauja ne vienos, o dviejų mūsų būrelio pradinių klasių mokinių grupės ir jų tėvai. Kiekvieno mokinio šeima pati pasirenka norimą patiekalą, o anglų kalbos užduotys diferencijuojamos pagal mokinių anglų kalbos žinių lygį. Vieni mokiniai mokosi panaudotų patiekaluose maisto produktų pavadinimų, kuriuos vėliau taikome kurdami trumpus pokalbius pamokoje, o kiti trumpai pristatato pagamintų patiekalų receptus.
Šiais mokslo metais užduotį praturtinome ir kūrybiškumą skatinančia veikla. Mokiniai sukūrė korteles su kiekvienu maisto produktu. Jas taikysime žodžių kartojimui ateityje. Įdomu pažymėti, jog ši vaikų ir tėvų bendra veikla skatina ne tik vaikų, bet ir tėvų kūrybiškumą, nes mamos stengiasi pateikti patiekalų gaminimo akimirkas kiek įmanoma įdomesne forma. Pavyzdžiui, sukuria nuotraukų koliažus ir net smagius filmukus, kuriais mokiniai didžiuojasi, ir kuriuos nori žiūrėti vėl ir vėl.
Taip paprasta kasdienė veikla, paversta užduotimi, tapo žingsniu, kuris be ugdymo tikslų įgyvendinimo atneša džiaugsmo akimirkų į mūsų būrelio mokinių šeimas. Linkiu ir jums atrasti kažką ypatingo, kas leistų visiems pajausti tokią bendrystę!
Jelena Osipkova
Klaipėdos vaikų laisvalaikio centro anglų kalbos mokytoja
Kiti įrašai
Socialinė atsakomybė: nuo žodžių prie veiksmų
Kodėl atsakomybė yra svarbi socialinės pedagogikos dalis pradinėse klasėse? Progimnazijoje vaikai pradeda formuoti savo identitetą ir moralinį suvokimą. Atsakomybės ugdymas padeda suprasti, kad jų veiksmai turi pasekmių, o tai skatina... Skaityti daugiauNaujasis „Erasmus+“ „Jean Monnet“ projektas įtrauks mokinius į giluminį ES pažinimą
Nuo 2025 m. sausio mėnesio Šiaulių „Santakos“ ugdymo centre startuoja ambicingas „Erasmus+“ „Jean Monnet“ projektas „ESU-TAS – Europos Sąjungos unikalumas – Tavo asmeniniame savitume“. Projektu siekiama suteikti mokiniams gilų supratimą... Skaityti daugiau