Skautų stovykla – įtraukiančios patirties kelias | Pedagogas.lt

Skautų stovykla – įtraukiančios patirties kelias

Geroji patirtis

2024 m. gruodžio 27 d.

Skautų stovykla – įtraukiančios patirties kelias

Dalintis

Image

Gražų gruodžio savaitgalį 14 Vilniaus Verkių mokyklos-daugiafunkcio centro mokinių, lydimų mokytojų Ingridos Stungienės ir Renato Kriščiūno, išvyko į Stakliškių gimnazijoje vykusią skautų Kalėdinę sueigą. Renginį organizavo Stakliškių Valdo Jezukevičiaus skautų draugovė (vadovas Andrius Nakraševičius), sueigoje dalyvavo skautai iš Birštono, Prienų, Marijampolės, Šakių, Kauno ir Žiežmarių. 

Ši stovyklos patirtis buvo ypatinga tuo, kad joje dalyvavo Vilniaus Verkių mokyklos-daugiafunkcio centro mokiniai, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių. Skautų stovyklose dažnai akcentuojama ne tik fizinė, bet ir emocinė bei socialinė sveikata. Tokiose stovyklose vykdomos įvairios veiklos, kurios skatina tiek asmeninį tobulėjimą, tiek bendradarbiavimą su kitais dalyviais. Būdami dalimi tokios aplinkos, mokiniai, turintys specialiųjų poreikių, gali išmokti naujų įgūdžių, plėtoti pasitikėjimą savimi ir jaustis svarbiais bendruomenėje. Tokie skautų principai kaip pagarba, bendradarbiavimas ir tarpusavio pagalba tampa ypatingai svarbūs, kai mokiniai iš įvairių aplinkų ir su skirtingais gebėjimais susiburia į vieną komandą.

Kalėdinėje sueigoje skautai organizavo įvairias veiklas – viena iš jų buvo sausainių kepimas. Tai buvo puiki proga ne tik pasimėgauti skanėstais, bet ir sukurti atvirą bei draugišką atmosferą, kurioje dalyviai galėjo mokytis dirbti komandoje ir dalintis džiaugsmu. Kita veikla – apyrankių ir atvirukų gaminimas. Kūrybinis procesas leido išreikšti savo jausmus bei kurti asmeninius ir šiltus prisiminimus. Mokiniai mokėsi dirbti su įvairiais rankdarbiais, turėjo galimybę sukurti asmeniškas dovanas, kurias galėjo įteikti savo draugams ir artimiesiems. Be to, mokiniai dalyvavo žvakių liejimo veikloje, kuri leido ne tik sužinoti apie tradicinius amatus, bet ir patirti ramybės bei šilumos jausmą, kurį sukelia rankų darbo kūriniai. Šios veiklos skatino kūrybiškumą, taip pat leido mokiniams užsiimti meditacija ir atsipalaiduoti po aktyvios dienos.

Dienos kulminacija – smagus laikas prie laužo kartu dainuojant visiems žinomas populiarias dienas. Dar viena svarbi stovyklos dalis buvo naktinis žygis, kuris buvo puiki galimybė visiems dalyviams išbandyti savo orientavimosi įgūdžius ir užmegzti gilesnį ryšį su gamta. Žygis tapo tarsi dvasiniu išbandymu, kuris skatino tiek fizinį, tiek emocinį atsparumą, o taip pat suteikė galimybę pabūti su draugais ir pasidalinti įspūdžiais.

Sekmadienį visi dalyvavo Šventose mišiose, kurios suteikė galimybę sustoti ir apmąstyti tiek stovyklos patirtį, tiek gyvenimo vertybes. Dalyvavimas šventose mišiose tapo ypatingu dvasiniu įvykiu, kuris ne tik sujungė visus dalyvius, bet ir skatino jausti pagarbą ir dėkingumą už bendrą laiką, draugystę ir dvasinį augimą.

Skautų stovykla, kurioje dalyvavo mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, yra puikus įtraukties pavyzdys. Šventinės veiklos, kūrybiniai užsiėmimai ir bendri iššūkiai, tokie kaip naktinis žygis, ne tik padeda įveikti asmeninius iššūkius, bet ir suteikia galimybę kurti tvirtus tarpusavio ryšius. Tokių stovyklų svarba yra ne tik mokymasis ir pramogos, bet ir gebėjimas bendradarbiauti, rūpintis vienas kitu ir vertinti unikalumą bei skirtumus.

Skautų principai – pagarba, draugystė, pagalba ir dvasinis augimas – leidžia mokiniams, nepriklausomai nuo jų gebėjimų, pajusti savo vertę ir būti įtrauktiems į bendruomenę. Tai, kas šioje stovykloje buvo patirta, taps ne tik puikiu prisiminimu, bet ir gyvenimo pamoka.

Autoriai: Ingrida Stungienė, Renatas Kriščiūnas, Andrius Nakraševičius

Kiti įrašai