„Spalvų savaitė“ – prevencinis projektas socialiniam emociniam ugdymui ir bendruomenės stiprinimui
Geroji patirtis
2025 m. kovo 28 d.
„Spalvų savaitė“ – prevencinis projektas socialiniam emociniam ugdymui ir bendruomenės stiprinimui

Vasario 24–28 dienomis Kaišiadorių lopšelyje-darželyje „Spindulys“ vyko prevencinis socialinio emocinio ugdymo projektas „Spalvų savaitė“. Šio projekto tikslas – padėti vaikams geriau pažinti savo ir kitų emocijas, ugdyti vaikų, darbuotojų ir tėvų bendrystės jausmą, skatinti pagarbų bendravimą, socialinį sąmoningumą ir įtrauktį. Projektą organizavo ir vykdė švietimo pagalbos specialistės – socialinė pedagogė Iveta Žemaitytė ir psichologo asistentė Giedrė Čižienė.
Prevencinės veiklos svarba
Socialinis emocinis ugdymas yra itin svarbi vaikų asmenybės raidos dalis. Šio prevencinio projekto metu vaikai mokėsi atpažinti savo jausmus, suprasti kitų emocijas, tinkamai jas išreikšti ir konstruktyviai spręsti konfliktus. Tokios iniciatyvos prisideda prie vaikų psichologinės ir socialinės gerovės, padeda kurti draugiškesnę ir labiau įtraukią aplinką. Be to, vaikai mato ir suaugusiųjų gerą pavyzdį, kuris uždega norą dar labiau įsitraukti į projekto veiklas. „Spalvų savaitė“ ne tik stiprino emocinius ir socialinius gebėjimus, bet ir skatino atvirą bendravimą bei pozityvią atmosferą darželyje. Be to, buvo pabrėžta įtraukiojo ugdymo svarba – kiekvienas vaikas, nepriklausomai nuo savo individualių gebėjimų ar poreikių, buvo skatinamas aktyviai dalyvauti ir išreikšti save.
Spalvų ir emocijų savaitė
Kiekvieną dieną darželyje vyravo tam tikra spalva, simbolizuojanti svarbias emocines ir socialines vertybes:
- Raudona (pirmadienis) – draugystė ir tolerancija. Vaikai kalbėjo apie draugystės svarbą, dalinosi gerumo žinutėmis ir kūrė draugystės simbolius.
- Geltona (antradienis) – šiluma ir apkabinimai. Šią dieną visi buvo skatinami dalintis šypsenomis, apkabinimais ir pozityviais žodžiais.
- Mėlyna (trečiadienis) – parama ir lygybė. Diskutuota apie pagalbą draugams, supratingumą ir tarpusavio paramą.
- Žalia (ketvirtadienis) – pozityvumas ir įvairovė. Vaikai mokėsi priimti skirtumus, atliko kūrybines užduotis, skatinančias atvirumą ir pagarbą kitam.
- Balta (penktadienis) – susivienijimas ir pagarba. Projekto kulminacija, kai buvo akcentuojama vienybė, mandagumas ir šilti tarpusavio santykiai.
Veiklos ir patirtys
Projekto metu vaikai ne tik vilkėjo nurodytų spalvų drabužius ar akcentus, bet ir dalyvavo įvairiose veiklose: piešė, kūrė spalvų koliažus, atliko emocijų atpažinimo užduotis, skaitė pasakas apie jausmus, dalinosi savo patirtimi ir mokėsi geriau suprasti kitus. Veiklos skatino vaikus kalbėtis apie savo jausmus ir reflektuoti. Pedagogai pasitelkė inovatyvius metodus ir įtraukė kiekvieną vaiką, kad visi galėtų aktyviai dalyvauti.
Bendruomeniškumo skatinimas
Prie projekto aktyviai prisijungė ne tik pedagogai, bet ir darželio bendruomenė – tėveliai ir kiti darbuotojai. Kiekviena grupė turėjo galimybę organizuoti pagal spalvas dienos veiklas, o projekto pabaigoje visi dalyviai buvo paskatinti simboliniais apdovanojimais. Bendras dalyvavimas stiprino ryšius tarp vaikų, pedagogų, darbuotojų bei tėvų, skatino glaudesnį bendradarbiavimą ir tarpusavio supratimą.
Geroji praktika ateičiai
„Spalvų savaitė“ tapo ne tik smagia, bet ir prasminga iniciatyva, kuri skatina vaikų emocinį intelektą ir socialinius įgūdžius, kviečia vienytis įstaigos bendruomenę. Džiaugiamės, kad ši prevencinė veikla tampa tradicine ir padeda kurti draugiškesnę, šiltesnę ir empatiškesnę aplinką darželyje. Tokie projektai yra itin svarbūs formuojant vaikų socialinius įgūdžius, stiprinant emocinį atsparumą bei kuriant palankią aplinką kiekvienam vaikui bei bendruomenei. Ateityje planuojame šį projektą išplėsti ir organizuoti jį ne tik savo įstaigoje, bet ir vykdyti rajoniniu arba respublikiniu lygmeniu. Tikime šio prevencinio projekto sėkme ir esame pasiruošusios tobulėti ir akcentuoti socialinio emocinio ugdymo svarbą.
Kaišiadorių lopšelio-darželio „Spindulys“ švietimo pagalbos specialistės:
socialinė pedagogė Iveta Žemaitytė,
psichologo asistentė Giedrė Čižienė
Kiti įrašai

Geroji patirtis
Kaip susidraugauti su dirbtiniu intelektu pradinėse klasėse?
Informacinės komunikacinės technologijos (IKT) jau nėra naujiena mūsų klasėse. O tai, kad ugdymo procese vis plačiau įsitvirtina toks IKT įrankis kaip dirbtinis intelektas (DI), rodo didžiulis skaičius trumpalaikių ir ilgalaikių... Skaityti daugiau
Naujienos
Kvietimas į jaunųjų autorių ir atlikėjų festivalį-konkursą ,,Gabija – 2025“
Šilutės meno mokykla kviečia į jaunųjų autorių ir atlikėjų festivalį-konkursą „Gabija – 2025“, kuris vyks 2025 m. gegužės 2 d. 16.00val. Šilutės meno mokykloje (Lietuvininkų g. 38, Šilutė). Konkurse kviečiami... Skaityti daugiau